Avatar uživatele
Kelt

Jak je možné, že mi odchází platba, kterou jsem nezadal?

Tak jsem zjistil, že mi odešly peníze na nějaký účet, ale já jsem neuvedl žádné údaje z karty, ani číslo účtu a nezadával žádný příkaz. Jak je to možné? Děkuji.

Zajímavá 0 před 1026 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Možné to je, k vrácení peněz to ale nebude stačit. Je potřeba okamžitě zavolat na zákaznickou linku a žádat vysvětlení, případně podat reklamaci. Tady s tím nic neuděláme. Obecně je dobré mít zablokovanou kartu pro internetové platby a na mobilu zapnuté oznámení o změně zůstatku, aby bylo možné ihned reagovat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Není to nějaká platba, kterou si strhává banka?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Kontaktuj svou banku. Čím dříve, tím lépe.
Nemohl někdo reklamovat něco co Ti poslal? To za jistých podmínek mohou udělat i bez Tvého požehnání. I když minimálně by Ti to měli dát včas na vědomí, optimálně by to s Tebou měli prodiskutovat a nechat si odsouhlasit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
L.G.

Pravda..je dobrý se zařídit tak, jak píší ostatní, není potřeba moc vyčkávat, jestli odněkud nepřiplave další příkaz k úhradě, o kterém byste opět nevěděl, že jste zadal 👎.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Nejde o podobný případ který popíši?
Stalo se mi obdobné zhruba před dvěma lety. Dostal jsem e-mail, že jsem vyhrál Iphone v nějaké soutěži na netu (nebyl jsem si jist, ale jakési jsem se snad i zúčastnil) a je pouze nutné doplatit 25,– Kč za poštovné, aby došel na mou adresu.
Já blbec se nechal „nalákat“ a zaplatil to kartou. Na štěstí pouze COOL kartou od ČSOB. Ale z karty neodešlo 25,– Kč, ale přepočet za 25 dolarů, tedy zhruba 600,– Kč a na jakýsi zahraniční účet, údajně nějaké finanční poradenské firmy, u které jsem se údajně přihlásil na jejich služby. Iphone pochopitelně žádný nedošel.
Takže šlo jednoznačně o podvod. Okamžitě jsem se snažil s nimi spojit a zrušit tuto „službu“ a žádal o vrácení platby. Pochopitelně bez úspěchu. Peníze jsem tedy „oželel“.:-(
Ale takto to neskončilo. Za měsíc tato částka odešla opět, ovšem už bez jakéhokoliv mého zadání – příkazu k úhradě.
Okamžitě jsem toto oznámil bance a kartu jsem zrušil. Dvě proplacené částky, v hodnotě našich cca 600,–Kč, jsem u mé banky (ČSOB) reklamoval.
Reklamaci první platby banka neuznala (údajně šlo o těch mnou povolených 25,– Kč, proplacených ale jako 25 dolarů.) Ovšem druhou platbu, kterou jsem již nepotvrdil a nedal ani žádný trvalý příkaz, banka uznala a peníze mi vrátila na účet.
Takže, pokud šly peníze z karty, okamžitě kartu zrušit a kontaktovat banku a řešit toto s ní. Aby nedošlo k dalšímu neoprávněnému čerpání !!!
A nenechat se nalákat na tyto podvodné e-maily!!!
Od té doby mi jich přišlo opět více. Ovšem, po mé zkušenosti už jsem se „nezblbnul“. 😉
Uvádím jako varování pro ostatní, pokud už tuto zkušenost nemají rovněž. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek