Avatar uživatele
zjentek

Jak často u auťáku měnit palivový filtr?

Vždy při výměně oleje měním olejový, vzduchový a kabinový. Ale palivový ne. Nevíte, proč to nedělám? Mělo by se to? Jakože palivový vždy při výměně oleje? Nevím, zda jsem kdy vůbec palivový filtr měnil. Thenx!

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1047 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Benzínový filtr je nutné vyměnit nebo jen vyčistit, jen pokud se ucpe. S trochou štěstí se za celou dobu životnosti auta neucpe (při tankování). Nafta je ale prevít, pokud tam nemáš arktickou nebo aspoň zimní naftu, tak za větších mrazů z ní vypadává parafín, který ucpe filtr ajncvaj. (to ve Slezsku, ve zbytku republiky je to natotata.)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Diesel? Benál? Eh ty zjentku… ;)
U dieselů měnit palivový filtr po roce až dvou/s olejem. A to i když výrobce předepisuje delší interval výměny (typicky 20–30tisíc km). VYPLATÍ SE! Bacha, u spousty dieselů máš filtraci HRUBOU a JEMNOU (tedy vícero filtrů), zjisti si jak to je a vyměň oba. Naše nafta na pumpách (zvláště těch levnějších) je celkem tristní s ohledem na čistotu a zvláště u common railů ceny oprav vstřikování bývají nemalé.

U benzínu (karbec/nizkotlak. stříkajda) můžeš filtr paliva měnit méně často, ale déle než 5 let bych ho tam bez výměny nenechával. Jistě, někdo se ohradí, že auto staré 20let a pořád pal. filtr od výroby neměněn a stále jede, na druhou stranu jsem viděl i „poruchu“, kdy čerpadlo přes nevyměněný filtr nedokázalo protlačit benzín do stříkačky. Ono to je drobet komplikované (nebudu rozvádět, byl by to na dlouho).

U soudobého vysokotlakového vstřikování benolu je to podobně jako s dieselem, tyhle čubky motory jsou „přecitlivělé“ a podělají se snad když se na ně zamračíš. Takže BACHA!

Před výměnou filtru doporučuji použít nějaký prostředek na pročištění palivové soustavy a najet cca 200+ km. Teprve pak vyměnit filtry.

Hele, tohle je spíše na samotné úvaze provozovatele vozidla, zda se to vyplatí. Někomu ano, jinému ne. Je to jako s výměnou oleje – taky ti tvrdí, že najedeš na jeden olej 30 000km v pohodě. No ANO. Jen ten motor dostane VÍC na prdel, no. Jednomu vydrží motor v pohodě 500 000+ km a pořád jede, druhému ten samý umírá a to už má za sebou jednu generálku, no. ;)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Mělo by to být v manuálu k autu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
zjentek

Elkon tyzje ale guma, ale… dík.

před 1046 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek