Avatar uživatele
MaXoXo

Jak je to s placením daní u dropshippingu/e-commerce/retail business?

Dobrý den, chtěl bych začít podnikat v „oboru“ dropshipping, ale stále mi není pár věcí jasných…
Proto bych byl rád, kdybyste mi pomohli rozšířit vědomosti v tomto ohledu…
Měl bych zájem začít s klasickým dropshippingem, tedy tak, jak je to popsáno zde: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Dropshipping
Ale to co mi není jasné se týká právní a daňové stránky tohoto byznysu.
Zajímalo by mne, jak je tento business model vnímán např. na finančním úřadě = co tedy musím mít zařízené předtím, než začnu… (Jsem student, který nemá žádné jiné příjmy)

Musím být OSVČ nebo S.R.O. (pravděpodobně ano…)
Tím pádem budu platit soc. zdrav.
klasicky 15% daň z příjmu, popřípadě DPH, ale teď nevím, jaké další daně budu platit, jelikož jsem nikde pořádně nenašel, jak je tento obor právně definovaný…
Myslím si, že zde bude určitě nějaké placení CLA + DPH, poštovného, reklamací, prodejní daň? Ještě jsem našel, že pokud budu svůj e-shop propagovat přes reklamy např. Facebook, tak se budu muset na FÚ registrovat, jako identifikovaná osoba, která musí automaticky podávat daňové přiznání k DPH, je to pravda???

Stačí zaslat fakturu přes email?
Jak se řeší povinnost příbalových letáků v daném jazyce, jelikož já daný balíček nikdy neuvidím, tak nevím, jak by se to řešilo, de facto všechno jde z aliexpressu, z kterého Vám taky nikdy nic nepřijde…

Je legálně možné provozovat v ČR „klasický“ dropshipping? = uvidím potenciál v jednom produktu, který budu prodávat např. měsíc, následně si vyberu další produkt např. z úplně jiného odvětví a od jiného dodavatele a úplně změním styl eshopu a budu prodávat zase tento produkt, dokud nenarazím na nějaký stálý produkt, který později budu moct prodávat pod vlastní značkou…

Vím, že nejlepší bude toto prodiskutovat s účetní a nějakou právní kanceláří, ale radši se nejdříve zeptám tady…

V případě nejasností vše doplním…
Děkuji za normální odpovědi…

Zajímavá 0 před 1121 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Podnikání jako každé jiné. Legálně to půjde až od 18. Daně se platí podle příjmů. DPH je také jasné. Pokud nebudeš plátcem, nikdo ti nezaplatí daň, kterou zaplatíš dodavateli. Bylo by dobré si během doby než ti bude 18 něco o podnikání nastudovat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hlada

Dropshipping není žádný obor podnikání. Je to obyčejná volná živnost nákup prodej podle živnostenského zákona. Žádná s.r.o. k tomu není potřeba. Clo a DPH budeš platit při překročení stanovených limitů za zásilku. Vzhledem k tomu, že budeš prodávat koncovým zákazníkům a nejspíš nepřekročíš limit, nebudeš muset být tuzemským plátcem DPH. Návody a reklamace budeš muset řešit na své náklady. Zákon o daních z příjmů žádnou „identifikovanou osobu“ nezná. DaP a přehledy budeš muset podávat z titulu živnostenského oprávnění.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek