Avatar uživatele
MaXoXo

Jak je to s placením daní u dropshippingu/e-commerce/retail business?

Dobrý den, chtěl bych začít podnikat v „oboru“ dropshipping, ale stále mi není pár věcí jasných…
Proto bych byl rád, kdybyste mi pomohli rozšířit vědomosti v tomto ohledu…
Měl bych zájem začít s klasickým dropshippingem, tedy tak, jak je to popsáno zde: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Dropshipping
Ale to co mi není jasné se týká právní a daňové stránky tohoto byznysu.
Zajímalo by mne, jak je tento business model vnímán např. na finančním úřadě = co tedy musím mít zařízené předtím, než začnu… (Jsem student, který nemá žádné jiné příjmy)

Musím být OSVČ nebo S.R.O. (pravděpodobně ano…)
Tím pádem budu platit soc. zdrav.
klasicky 15% daň z příjmu, popřípadě DPH, ale teď nevím, jaké další daně budu platit, jelikož jsem nikde pořádně nenašel, jak je tento obor právně definovaný…
Myslím si, že zde bude určitě nějaké placení CLA + DPH, poštovného, reklamací, prodejní daň? Ještě jsem našel, že pokud budu svůj e-shop propagovat přes reklamy např. Facebook, tak se budu muset na FÚ registrovat, jako identifikovaná osoba, která musí automaticky podávat daňové přiznání k DPH, je to pravda???

Stačí zaslat fakturu přes email?
Jak se řeší povinnost příbalových letáků v daném jazyce, jelikož já daný balíček nikdy neuvidím, tak nevím, jak by se to řešilo, de facto všechno jde z aliexpressu, z kterého Vám taky nikdy nic nepřijde…

Je legálně možné provozovat v ČR „klasický“ dropshipping? = uvidím potenciál v jednom produktu, který budu prodávat např. měsíc, následně si vyberu další produkt např. z úplně jiného odvětví a od jiného dodavatele a úplně změním styl eshopu a budu prodávat zase tento produkt, dokud nenarazím na nějaký stálý produkt, který později budu moct prodávat pod vlastní značkou…

Vím, že nejlepší bude toto prodiskutovat s účetní a nějakou právní kanceláří, ale radši se nejdříve zeptám tady…

V případě nejasností vše doplním…
Děkuji za normální odpovědi…