Avatar uživatele
thepianist

Co zkontrolovat u (spodem) protékající pračky?

Potřebuji poradit ohledně mé pračky – mám ji 2měsíce (z druhé ruky), je to starší Boschka typ WFL 1601. Prala doteď v pohodě. Dnes se ale přihodilo, že během ždímání vytekla a to sice spodem. Kontrolovala jsem přívod vody, sedí to tam dobře a je to suché. Teče to tedy fakt jen pod pračkou. Sama nemám sílu s pračkou nějak víc manipulovat, přítel dorazí až v pátek. Jsem naprostý laik, hodila by se mi tedy každá rada nebo zkušenost. Díky předem za odpověď :)

Zajímavá 0 před 2361 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Do pátku neprat, nebo zavolat opraváře.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
independent

Hadice od čerpadla nejpravděpodobněji, nebo tlaková hadice od přívodu. Zezadu to oddekluj a per a dívej se zezadu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

Pokud nemůžete opravit pračku, tak počkejte do pátku na přítele. I kdybychom Vám napsali, že máte asi prasklou hadici na výposti, tak to stejně neopravíte, páč musíte pračku naklopit, otočit.
Toto je práce pro chlapi.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Nám tohle pračka tady udělala, příčinou bylo povolené revizní víčko na čerpadle. Každá pračka to má jinak řešené, naše ho má vepředu vlevo dole – oranžový knoflík o průměru cca 7 cm. Pokud to najdeš, dotáhni ho na doraz ve směru hodinových ručiček.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Píšete, že přívod vody je v pořádku, což určitě je, jinak by to teklo už při napouštění. Takže nejpravděpodobněji hadice za čerpadlem – buď je sesmeknutá, nebo spíše prasklá. Je to jenom tenkostěnná guma, která stářím ztrácí pružnost nebo plastová vrapovaná. Je to poměrně častá závada. Stačí koupit podobnou se stejným průměrem i šroubením a přítel to jistě opraví sám.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Nejspíš bude poškozená vrapová hadice mezi bubnem a čerpadlem (nejčastější závada, způsobená opotřebením, případně dřením při větším kmitání bubnu při odstřeďování), nebo se sesmekla z příruby na bubnu, z téhož důvodu. Případně je poškozená, nebo rovněž sesmeknutá hadice od čerpadla k vypouštěcí hadici (méně častá závada).
Je nutno odmontovat zadní kryt a za posvícení baterkou zkontrolovat stav hadic a případně pustit vodu pro napouštění a zjistit kde voda teče.
Ještě by byla možnost porušení těsnosti uzávěru filtru, ale to je u různých typů různé a jak je to u této konkrétně nevím.
Není to sice nic složitého, ale má manželka je sice šikovná, ale tohle by také asi nezvládla a tak doporučuji spíš počkat na přítele (pokud není „brouk pytlík“ 🙂, nebo pozvat servizáka.
ND se dají většinou sehnat po netu, je nutno vyhledat v nabídce e-shopu přesně druh hadice pro daný typ pračky a případně i roku výroby. Toto se zjistí na výrobním štítku. E-shopy je dodají většinou do 2–3 dnů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orestez

Vše pěkné. U mé pračky jsem objevil možnou podobnou závadu, že bude protýkat. Při kontrole a čištění filtru nacházím sítko plné plastových vláken. Nepochází ze síťky která obaluje průmyslové uzené maso, ale obrušováním vnitřní prací kapse. Až bude probroušen plast, ve kterém pere, pak se nezabývat opravou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek