Avatar uživatele
Pokročilý

Co dělat když si zákazník nepřebere dobírku ?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Lze po něm požadovat náhradu za vynaložené výdaje. Pokud je to však běžné poštovné tak se to jistě nevyplatí. Pokud nebude chtít zaplatit, zvýší se náklady o další poštovné a žalovat takového zákazníka vyjde poměrně draho. Nevyplatí se to.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele

Smlouva mezi Vámi a zákazníkem vzniká už v okamžiku, kdy Vám zákazník zašle svou "objednávku". Obě strany jsou touto smlouvou pak vázány a zákazník je povinen si zboží převzít (neuplatní-li například 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy). Pokud si zákazník zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení věřitele a podle §522 obč.z. je povinen uhradit Vám náklady, které Vám vznikly (tedy poštovné apod.). Takto vzniklé náklady je možné samozřejmě vymáhat i soudně. Rovněž je možné trvat na převzetí zboží zákazníkem a zaplacení kupní ceny (tuto možnost je však nutné zvážit, zejména v souvislosti s právem spotřebitele od smlouvy podle §53 obč.z. odstoupit).
Ustanovení smluvních podmínek tedy můžete koncipovat v duchu §522 obč. z., můžete do podmínek např. vtělit upravený text zákona. Sankci nelze formulovat jako smluvní pokutu, takovéto ustanovení by bylo neplatné.


Avatar uživatele
Zlatý

Vyfakturovat mu částku na Tvoje vynaložené náklady : poštovné, balné ap.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Finance a podnikání

Zlatý Drap 840
Zlatý mosoj 444
Zlatý ivzez 297
Zlatý gecco 271
Zlatý Hlada 263
Zlatý standa 200
Zlatý led 181
Zlatý hanulka11 179
Zlatý ReHu 173
Zlatý annas 172

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.