Avatar uživatele
Valky

Cholesterol u smaženého jídla bez oleje?

Teď jsem i já sama v koncích. :D Přítel byl u lékaře a našli mu zvýšenou hladinu cholesterolu (6 let pracoval jako shift manager v McDonals a momentálně tam končí..). Ale nevím si rady, jestli stoupá cholesterol i u „smaženého“ jídla, při kterém nepoužiji olej. Všechno totiž smažím doma bez oleje – vejce, obalovaný sýr… Hrozí mu zvýšení hladiny cholesterolu tedy i v tomto případe?
Doplňuji:
Pžítel má hodnotu 6mmol/l, což není o tolik víc, nežli je normál. Studuji medicínu, takže nepotřebuji popisovat příčiny cholesterolu, ani co to je… Jen si nejsem jistá, jestli může smažené i tehdy, smažím-li to bez oleje „na sucho“…
Zvýšenou hladinu má z nespráné stravy McDonaldu, za těch pár let… A já chci, aby byl co nejdřív zase naprosto v pořádku. :)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Valky

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? iceT, dědapetr před 4727 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dědapetr

Které potraviny máme omezovat a naopak do jídelníčku zařazovat při zvýšené hodnotě cholesterolu.
Doporučená hodnota:
Celkový cholesterol méně jak 5 mmol/l
LDL – špatný cholesterol méně jak 3 mmol/l
HDL – dobrý cholesterol více jak 1 mmol/l

Více informací na: http://www.ce­lostnimedicina­.cz/cholesterol-a-vyzivova-doporuceni.htm#ix­zz1MdDUacIL

Vadí přepálený tuk.
Smažená a grilovaná jídla obsahují velmi nebezpečný oxycholesterol

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hanulka11

tak prostě tato jídla smažená přestaňte dělat ,je tolik dobrých jídel, která se nemusí smažit.už prostě i ta vejce a sýr … to samo zvyšuje cholesterol

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Zdraví