Avatar uživatele
VFerre

Chci vyměnit zboží. Pomoc.

Dobrý den,
Chtěl bych vyměnit zboží v obchodě v Home and Cook.Je to možné? Všechno je v pořádku ale krabice je otevřená(koukál jsem se jestli všechno tam je) ale pak mi došlo že to není ten dárek z kterýho by byla ráda. Problém je v tom že Když jsem otevíral krabici a byla zavřená na izolepě. Tak některý kousky papíru se odtrhly(málo). Příjmou zboží zpět? Nebo dá se to něják opravit? Třeba barevnou izolepou?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4278 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Funna

je to internetový obchod?…pak máte právo zboží vrátit do 14 dní bez udání důvodu…
Doplňuji:
nevím, kde na ta čísla „led“ přišla…ale tohle je jedinná pravda: Při nákupu v běžném obchodě není zpravidla možné odstoupit od smlouvy, tedy vrátit bezdůvodně zboží a získat zpět takto od obchodníka peníze (platí to až na výjimky, kdy to dobrovolně nabízejí obchody jako třeba Hornbach či Datart). V internetových obchodech a těch, které prodávají zboží jinou vzdálenou formou (třeba přes telefon nebo katalog), může spotřebitel odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do čtrnácti dnů a obchodník to musí akceptovat. Garantuje to občanský zákoník (§ 53 odst. 7). Toto právo má zákazník proto, že zboží kupuje na dálku a nemá možnost si ho předem důkladně prohlédnout.
Zboží, které chce zákazník tímto způsobem vrátit, nesmí být poškozené a musí být vráceno se vším původním příslušenstvím a prodejním obalem včetně výplně, která výrobek chrání v krabici. Pokud některé z těchto věcí při návratu chybí, obchodník si může jejich náhradu.

Upravil/a: Funna

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Odpoveď byla označena jako užitečná

V zmysle zákona máte právo vrátiť zakúpený tovar v definovanej dobe (myslím 7, alebo 10 dní) – neplatí pre obchody s použitým tovarom – v originál balení, môže byť otvorené, (ako by ste inač zistil v akom stave je) bez udania dôvodu.
Doplňuji:
Myslím, že tentoraz by to mohol uviesť na pravú mieru Dr.Axl.

Ja som takto vracala tovar v Prahe.

Upravil/a: led

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?VFerre Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

Požiadala som nášho Dr.Axla o vyjadrenie vzhľadom na jeho fundované odpovede ohľadom ochrany spotrebiteľa.

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Dovolím si citovať z mailu, snáď mi to prepáči:
„Pravdu měla bohužel, Funna. Zákonný nárok na vrácení v běžném obchodě není, je to otázka dohody a konkrétního reklamačního řádu, který však nesmí být v rozporu s nadřazenými zákony, především OZ. Jiná věc je ochota prodávajícího v zájmu udržení zákazníka, většinou nabízejí výměnu za jiné zboží v téže hodnotě. Tvá odpověď tedy měla znít, že dle tvé osobní zkušenosti ti zboží sice vyměnili, ale není to plošná povinnost. Odborné rubriky by neměly dávat rozporuplné nebo dokonce protichůdné odpovědi. Sice otázka už je uzamčena, ale podobné kauzy už se na stránkách rozebíraly. Najdu si ještě §-ový odkaz a mohu doplnit do diskuze, jenže k té se už málokdo vrací. Stále platí: nejsem-li si jist, raději nepoškozuji tazatele. Zákon je jednoznačný a nepřipouští výklady podle soukromých dohadů. Těch tvých domnělých 7 nebo 10 dnů, je obvykle místní dohoda jednotlivých obchodů, ale žádný zákon ji nezná. Naproti tomu třeba v Anglii je běžné, že si dívka půjčí šaty na vyzkoušení (při nošení)a po týdnu je klíďo vrátí nebo vymění za další.“
Týmto mu ďakujem za vyjadrenie.

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Reuef

na Slovensku maji asi jine zakony ale u nas plati to co napsala Funna – povinost vratit penize za zbozi klasicky kamenny obchod nema zalezi to na jeho rozhodnuti

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

ukážka od IKEA Slovensko, myslíte že u vás je to ináč?

"Môžete zmeniť svoj názor

Nepoužitý tovar v pôvodnom obale nám spolu s pokladničným blokom môžete vrátiť do 90 dní (členovia klubu IKEA FAMILY dokonca do 120 dní) a my vám ho preplatíme v plnej výške. Z tovaru s otvoreným balením, vráteného v tejto lehote, vám bude strhnutých 30 % z ceny tovaru. (Nie je možné vrátiť metrový textil, použitú posteľnú bielizeň, kozmetiku zo sortimentu IKEA FAMILY, kvety, žiarovky, žiarivky, elektrické batérie a zlacnený tovar)."
http://www.ike­a.com/ms/sk_S­K/customer_ser­vice/ikea_ser­vices/pohodlne_na­kupovanie.html
tu je česká verzia:
http://www.ike­a.com/ms/cs_C­Z/customer_ser­vice/ikea_ser­vices/change_min­d_card.html

predpisy EU platia v celej únii

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Reuef

to je porad o tom ze ti to dovoli tenhle prodejce nevidim tam citovamy zadmy evropsky predpis…

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
VFerre

No koupil jsem na černém mostě. Je v orig.balení, nic nechybí, všechno je jak má být. Není použitý. Děkuju moc.)) Ulevilo se mi snad.

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Lucijej

No když jsi zboží koupil v prodejně, tak ti ho bez udání důvodů nepřijmou zpátky, jedině na reklamaci nebo v případě výměnou za jiný produkt.

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
VFerre

Už pozdě:D byl jsem tam a zboží mi vyměnili. Děkuju moc za odpovědi.))

před 4278 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování