Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.únor 14:36

V podstatě ne, úředník je tím málo kdy vinnen o přidělení zakázky rozhodují často komise a v nich se už vina jednotlivce za akceptaci předražených služeb snadno ztratí (viz princip kolektivní nezodpovednosti), navíc tyto komise si vždy nejvíc hledí toho, aby jim na stole nebyla žádná povinnost takže je pro ně nejdůležitější zda dodavatel nabízí pojistku na urednickou blbost v podobě plné a pokud možno nikdy nekončící technické a uživatelské podpory, to logicky cenu jen nasobně zvyšuje, zadavatel obvykle ani nepředpokládá, že jeho vlastní IT oddělení bude schopno cokoliv z toho zajistit. O predrazrnosti často rozhodne už jen výběr dodavatelů bez otevřeného výběrového řízení a s tímto materiálem se pak už nedá dosáhnout dobrého výsledku.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.únor 14:57

V podstatě ne, úředník je tím málo kdy vinnen o přidělení zakázky rozhodují často komise a v nich se už vina jednotlivce za akceptaci předražených služeb snadno ztratí (viz princip kolektivní nezodpovednosti), navíc tyto komise si vždy nejvíc hledí toho, aby jim ze zakázky vevyplynula žádná povinnost či starost takže je pro ně nejdůležitější zda dodavatel nabízí pojistku na urednickou blbost v podobě plné a pokud možno nikdy nekončící technické i uživatelské podpory, to logicky cenu jen nasobně zvyšuje, zadavatel obvykle ani nepředpokládá, že jeho vlastní IT oddělení by bylo schopno cokoliv z toho zajistit. O predrazrnosti tak často rozhodují už tyto přemrštěné požadavky výjimečně v kombinaci s oslovení jen několika málo renomovaných firem bez otevřeného výběrového řízení a s tímto materiálem se pak už nedá dosáhnout dobrého výsledků pokud zakázku rovnou nezrušíte.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.únor 15:08

V podstatě ne, úředník je tím málokdy vinen, o přidělení zakázky rozhodují často komise a v nich se už vina jednotlivce za akceptaci předražených služeb snadno ztratí (viz princip kolektivní nezodpovednosti), navíc tyto komise si vždy nejvíc hledí toho, aby jim ze zakázky vevyplynula žádná povinnost či starost, takže je pro ně nejdůležitější, zda dodavatel nabízí pojistku na urednickou blbost v podobě plné a pokud možno nikdy nekončící technické i uživatelské podpory, to logicky cenu jen nasobně zvyšuje, zadavatel obvykle ani nepředpokládá, že jeho vlastní IT oddělení by bylo schopno cokoliv z toho zajistit. O predrazenosti tak často rozhodují už tyto přemrštěné požadavky výjimečně v kombinaci s oslovení jen několika málo renomovaných firem bez otevřeného výběrového řízení a s tímto materiálem se pak už nedá dosáhnout dobrého výsledků, pokud zakázku rovnou nezrušíte.