Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.říjen 22:38

Jak to má výše uvedený typ Fabie s nabíjením se mi zjistit nepodařilo, ale jsou dvě možnosti: buď má klasický polovodičový regulátor, který by měl udržovat napětí na svorkách akumulátoru při chodu motoru (i při volnoběhu) v mezích 13,8V až 14,4V. Jiná hodnota by nasvědčovala závadě ve zdrojové soustavě vozu, nejspíš v regulátoru. Toto zde již bylo propíráno, viz https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-poznam-ze-alternator-nedobiji
Nebo má inteligentní nabíjení a potom vřele doporučuji přečíst si informace zde
https://www.au­to.cz/nespoleh­livost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770
Myslím, že je zde popsán dostatečně podrobně tvůj problém a patrně se bez častějšího dobíjení akumulátoru externím nabíječem neobejdeš.
Jinak souhlasím s názorem Hlada, že je to důsledek zhovadilých nápadů EU, které v konečném důsledku nic neušetří, naopak zajistí odbyt akumulátorů s krátkou životností a zatíží životní prostředí jejich následnou likvidací.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.říjen 22:55

Jak to má výše uvedený typ Fabie s nabíjením se mi zjistit nepodařilo, ale jsou dvě možnosti: buď má klasický polovodičový regulátor, který by měl udržovat napětí na svorkách akumulátoru při chodu motoru (i při volnoběhu) v mezích 13,8V až 14,4V. Jiná hodnota by nasvědčovala závadě ve zdrojové soustavě vozu, nejspíš v regulátoru. Toto zde již bylo propíráno, viz https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-poznam-ze-alternator-nedobiji
Nebo má inteligentní nabíjení a potom vřele doporučuji přečíst si informace zde
https://www.au­to.cz/nespoleh­livost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770
Myslím, že je zde popsán dostatečně podrobně tvůj problém a patrně se bez častějšího dobíjení akumulátoru externím nabíječem neobejdeš.
Jinak souhlasím s názorem Hlada, že je to důsledek zhovadilých nápadů EU, které v konečném důsledku nic neušetří, naopak zajistí odbyt akumulátorů s krátkou životností a zatíží životní prostředí jejich následnou likvidací.

Ještě bych dodal, že mnou změřený proudový odběr na jedné Toyotě v „klidovém“ stavu byl skoro 100 mA, kterými byl akumulátor neustále zatížen. Pozor také na autorádio, které i ve vypnutém stavu může cosi odebírat (pokud není klíček zapalování v zcela v krajní poloze). Mně např.takto během tří dnů dostal akumulátor na kolena. Pokud vezmeme v úvahu kapacitu akumulátoru 45 Ah a trvalé zatížení proudem v řádu desítek mA, není obtížné si spočítat, jak dlouho to akec vydrží v případě, že nejezdíme.