Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.srpen 9:30

tento web nelze považovat za zdroj věrohodných informací. Pod jejich články pro jistotu ani není připuštěna diskuse aby náhodou nebylo možné fakticky oponovat.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.srpen 9:35

tento web nelze považovat za zdroj věrohodných informací. Pod jejich články pro jistotu ani není připuštěna diskuse aby náhodou nebylo možné fakticky oponovat.

Kolejová doprava musí být energeticky efektivnější než silniční. To je prostá fyzika. Ve prospěch kolejové hovoří hned dva fyzikální jevy : TŘENÍ (tření pneumatik o vozovku bude vždy mnohonásobně větší než tření koleje o ocelová kola, proto bude i vždy třeba mnohem více energie pro přepravu stejné hmotnosti na silnici než na kolejích) a AERODINAMIKA (stovka automobilů musí dohromady rozrážet mnohem mohutnější vzdušnou hráz než jeden vlak a to jim opět zvyšuje energetickou náročnost pro dosažený stejného pohybu) … samozřejmě je pravdou že ne vždy se podaří vlaky plně obsadit, to je ovšem chyba managementu nikoliv vlaku jako takových, management musí nastavit spoje tak aby jejich obsazení bylo optimální, pokud to nedělá pak nedělá dobře svou práci.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.srpen 10:27

tento web nelze považovat za zdroj věrohodných informací. Pod jejich články pro jistotu ani není připuštěna diskuse aby náhodou nebylo možné fakticky oponovat.

Kolejová doprava musí být energeticky efektivnější než silniční. To je prostá fyzika. Ve prospěch kolejové hovoří hned dva fyzikální jevy: TŘENÍ (tření pneumatik o vozovku bude vždy mnohonásobně větší než tření koleje o ocelová kola, proto bude i vždy třeba mnohem více energie pro přepravu stejné hmotnosti na silnici než na kolejích) a AERODYNAMIKA (stovka automobilů musí dohromady rozrážet mnohem mohutnější vzdušnou hráz než jeden vlak a to jim opět zvyšuje energetickou náročnost pro dosažení stejného pohybu)… samozřejmě je pravda, že ne vždy se podaří vlaky plně obsadit, to je ovšem chyba managementu, nikoliv vlaků jako takových, management musí nastavit spoje tak, aby jejich obsazení bylo optimální, pokud to nedělá, pak nedělá dobře svou práci.