Avatar uživatele
Rokio

Je správné někdy porušit etiketu pro vyšší dobro?

Zachoval jsem se v těchto situacích správně?

  • Zastal jsem se dívky, abych ochránil čest ženy, přičemž jsem byl drzý na učitele podle otce. Žena má ale podle mě vždy přednost.
  • Člověku, který mi řekl „Ahoj, debile!“ jsem dal slušné pozdravení. Můj otec řekl, že je to na zavření do blázince. Já jsem ale jenom chtěl dodržet etické normy.
  • Omluvil jsem se prodavači, protože kvůli mě a otci se nám musel věnovat po konci otevírací doby. Můj otec řekl, že bych za to měl jít do psychiatrické léčebny. Já jsem břímě přijal, protože jsem chtěl být slušný za každou cenu, a to i za cenu opovržení.

Tak toto všechno jsem schopen udělat, abych dodržel etické normy. Jaký je váš názor na toto mé chování? Zachoval jsem se správně? To, co jsem dělal, jsem dělal podle svého svědomí.

A nakonec bych chtěl dodat, že toto nepíšu, abych se chlubil, ale abych věděl, jestli jsem se zachoval správně a mohl se ze svých chyb poučit, pokud jsem něco udělal správně, tzv. jsem dal na rady některých uživatelů této stránky a snažím se koukat na sebe a pak na ostatní.

Zajímavá 0 před 2818 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Nuk nuk

Etiketa je jen lidský výmysl. Určitě má smysl některé etické zásady dodržovat, tam kde jde o slušnost a respekt ke druhým. Jsou ale situace, kdy etiketa musí jít stranou a člověk se musí zachovat podle svědomí.
Nicmémě Vaše tři příhody nemají nic společného s porušením etikety. Vy jste se naopak ve všech třech zachoval víceméně eticky. Spíš je otázkou, zda Vaše reakce byly ty správné.