Avatar uživatele
Rokio

Pokud by mi klesl ID na 2. či 1. stupeň, jakým způsobem bych si měl platit SP a ZP, když studuji?

V současné době mám invalidní důchod 3. stupně, který využívám hlavně na placení svého studia, školních obědů, nájmu, darů a investic.

Na tomto webu jsem se dozvěděl, že ti, co mají ID 3. stupně, nemusí platit SP a ZP, protože jim to za ně platí náš stát.

Pokud by mi v době, kdy mi bude více než 26 let snížili ID, jakým způsobem bych si měl hradit SP a ZP, abych měl bezplatnou zdravotní péči a dobrý starobní důchod?

poznámka: Mám v plánu studovat celý život.

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2534 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

„Mám v plánu studovat celý život.“ Status studenta se všemi jeho výhodami můžeš mít max. do věku 26 let.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
quentos

Na tomtéž webu by ses dozvěděl, že ZP platí stát u všech stupňů invalidity.
SP je tvoje volba. Ovšem pak se ti odrazí na výši důchodu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Sociální pojištění si nikdo nemůže hradit sám,
a stát je nehradí ani za poživatele ID III. stupně.

Pokud by ti byl v budoucnu stupeň invalidity snížen,
mohl by ses dobrovolně přihlásit k důchodovému pojištění.

Zdravotní pojištění za studenty a za poživatele
starobních i invalidních důchodů hradí stát.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pizlicka

Stát za poživatele třetího stupně invalidity socialni pojištění hradí!pokud by ti duchod snížili,stát hradí jen zdravotní a ty se budeš muset hlásit na úřadu práce,nebo jít do práce bud na částečný uvazek,nebo co ti zdr.stav dovolí,aby bylo za tebe sociální odváděno zaměstnavatelem.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
pizlicka