Avatar uživatele
autacek

Lze se smrtelným jedem Novičok otrávit a najednou se zázračně uzdravit?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, aliendrone před 2210 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ivzez

Podle mne ne. Ovšem já jsem laik,
nikoliv vojenský či chemický expert.

Zajímavý článek (i odkazy z něj stojí za to projít, stáhnout…):
https://vlkovo­bloguje.wordpres­s.com/2018/03­/31/britska-bila-sobota/

Trochu rouhačská otázka:
Už někdo prokázal, že šlo o novičok?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lamalam

Ano, Andrej Železňakov to v roce 1987 také přežil.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
marci1

Zřejmě zázračné zdravotnictví ve Velké Británii. Nikdo se nedoví, jak to skutečně bylo a je.

„Skripalovi přežili, protože se jim dostalo mimořádné zdravotní péče. Jsem si jist, že kdyby na místo zdravotníci nedorazili tak brzy a nezajistili dýchání, nemohli by (Skripalovi) přežít,“ řekl Hay.

Tento týden se objevila zpráva, že Julija je již při vědomí, a v pátek pak informace, že Skripal už není v kritickém stavu. Podle Sky News měli oba postižení u úst pěnu, když byli 4. března nalezeni v Salisbury na lavičce.

Hay řekl, že lékaři zřejmě podali Skripalovým některý z obecně používaných protijedů, který v tomto případě pomohl. Specifická protilátka proti Novičoku ale není známa.

Neví se ani, jak je Novičok v těle metabolizován. „Nervové látky jsou nakonec metabolizovány a z těla vyloučeny,“ řekl Hay. Podle něj lékaři použili sedativa, aby zmírnili vliv Novičoku na mozek a tělo dostalo čas jed vyloučit. „Jakmile došli k závěru, že se látka z těla vyloučila, mohli začít zmírňovat vliv sedativ. Dokážete-li někoho udržet při životě, může se osoba zotavit, protože tělo vykompenzuje vliv nervové látky,“ řekl Hay. Podle něj už zřejmě v organismech Skripalových nyní jed není.