Avatar uživatele
student98764

Jak se stýkat s přáteli a rodinou, když studuji vysokou školu?

Dobrý den, studuji vysokou školu, teď to je v pohodě, ale v letním semestru bude každý den výuka odpoledne a večer, tudíž zcela přijdu o kontakt se společností. Mám mnoho přátel ze starých časů a příbuzných, ovšem většina z nich má čas jen v pracovní týden odpoledne. Nikdo nemá čas dopoledne. Na vysoké škole se se mnou nikdo nebaví.

Jak tedy můžu mít kontakt se společností, když budu mít čas dopoledne, ale všichni moji známí budou mít čas odpoledne? Znamená to tedy, že mi starý normální svět definitivně skončil a přijdu o kontakt s většinou lidí, se kterými jsem se za starých časů pravidelně vídal? Jak by se to dalo řešit? Je to tak běžné, že jakmile člověk přijde na vysokou školu, přijde o kontakt s rodinou a přáteli, protože má čas v přesně opačnou denní dobu než oni?

Zajímavá 0 před 527 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
cappuccino

V kazde zivotni fazi prijdes o nejake pratele a zname, ale zase muzes ziskat nove.
Az ti skonci skola a zacnes pracovat, tak zase prijdes o ty studentske znamosti a budes mit nove kolegy. Takovy je zivot.
Ale v dnesni technicke dobe snad neni problem kontakty udrzovat? I kdybys byla treba na druhem konci sveta!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
da ny

To je tedy otázka, hodná vysokoškolského studenta…. (ach jo, kam to spěje…..)
Staří přátelé odcházejí, noví přijdou.
Co děláte i víkendu (také máte školu?
Napadlo Vás někdy, že většina VŠ studentů studuje v místech několik set kilometrů, vzdálených od domova? Domů, za rodinou a přáteli nemohou jet každý týden Student pocházející z Chebu, studující v Ostravě (Olomouci, Brně i Hradci Králové) jede domů také 1X za měsíc.
Jiní i 1× za 14 dní, bez přímého spojení se 3 – 4 přestupy. Mají v místě studia nějakou pracovní činnost (brigády), právě o víkendech, při náročném studiu a časově nerovnoměrně rozloženým studiem. Že se musí střídat v laboratořích, starají se o myšky, pracují na výzkumu apod.
Vaše „starosti“ na naše hlavy…. ;D
Bavit se budete po ukončení studia, možní navážete zcela nová/jiná přátelství. Jsou možná i během studia. To záleží také na Vás, zda „zapadnete“ a jestli bude kolektiv studentů kohezní.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

To holt musíš nějak přežít po dobu studia. A využívat možné chvíle volna.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mravenec

To je holt život a nutnost přinést studiu oběti. Pokud to jsou opravdoví přátelé, vydrží to. Znám to, skrz práci jsem nucen přerušit mnoho kontaktů a vídám se s nimi třebas i jednou do roka. Ale mě samota moc nevadí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Darcy

spíš mě zajímá že „na škole se s tebou nikdo nebaví“..
Měli jsme kdejaké exoty, ale nikdo nikdy nebyl sám a i ten nejzvláštnejší někam zapadl a našel si stejně zaměřené lidi..

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
student98764

Mnoho let mého života mě naučilo mít kamarády v místech, odkud můžu utéct. Když jsem byl v deváté třídě, tak mi došlo, že všichni ostatní tráví volný čas s přáteli a já ne, tak jsem se pokusil žít jako ostatní a trávit i volný čas se spolužáky. Dopadlo to tak, že mě všichni začali nesnášet. Od té doby mám kamarády, ale nikdy ne vlastní spolužáky. Před pár lety jsem měl velmi bohatý sociální život a mnohdy jsem trávil volný čas s kamarády každý den, ale ve třídě jsem nikdy kamarády neměl, protože vím, jak to před šesti lety dopadlo, když jsem se snažil najít kamarády ve třídě.

Tudíž mám kamarády, ale mimo školu, ale všichni se vídají vždy jen odpoledne.

Co se týče víkendů, tak to se dělají seminární práce, výpisky, čte se povinná četba a učí se, ale samozřejmě občas jde mít i zábavu a volný čas.

Nový příspěvek