Avatar uživatele
novaky

Hi, guys _pokud možno přesně

Vždycky mě zajímalo, co vlastně tohle oslovení znamená doopravdy. Jistě to nebude hanlivé. Jsem programátor a tazatel komunitu, ke které směřuje dotaz jistě nechce urazit: Hi, guys ..I Have a problem..
čau clapi, čau všichni, …k čemu je to nejblíže?
Doplňuji:
dík. A foneticky? Setkal jsem se jen se psanou formou

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3744 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
arygnoc

Odpoveď byla označena jako užitečná

nazdar, chlapi
nazdar, chalani
nazdar, ľudia
nazdar, ľudkovia
nazdar všetci

dá sa použiť vo všetkých týchto významoch.
záleží i na prostredí, kde je použité.
Doplňuji:
[háj gájz]

Upravil/a: arygnoc

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos, novaky Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
štamgast

No mělo by to být čau kluci ale mám takový pocit, že se to dneska používá i jako pozdrav mezi holkama, třeba na Youtube jsem omylem klikl na nějaký video o ženský módě a tam řekla ženská Hi guys tak nevím…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lamalam

Ahoj chlapi. Neformální pozdrav, nic urážlivého na tom není.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
MK44

Slovo „guy“ znamená (mj.) něco jako človík, chlapík, chlap, chlápek. Záleží ovšem na kontextu. Padle-li při pozdravu mezi teenagery, je lépe ho přeložit jako kluk. Rovněž, když patnáctiletá holka řekne o svém vrstevníku: „He's my guy.“, je lepší v češtině použít větu: „Je to můj kluk.“ než „Je to můj chlápek.“.

Hi, guys. [háj gájz] – Čau, chlapi (kluci).
Doplňuji:
Jen poznámka k odpovědi Quentose. Quentos má pravdu, že se to někdy používá. Setkal jsem se s tím v mejlech, kdy odesílatel nevěděl, kdo bude jeho zprávu číst, ale, například z povahy zaměstnání, předpokládal, že adresátem bude převážně nebo zcela mužský kolektiv. Vybavují se mi pouze případy, kdy odesílatel nebyl rodilý anglický mluvčí.