Avatar uživatele
škubánek

Co mám dělat když mám trému před testama a zkoušením?

Co mám dělat když jdu na zkoušení a vím že to umím, ale bojím se že jak mám tu trému že to zblbnu a dostanu špatnou známku a mamka mě doma seřve a budu mít zase zaracha :(

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? orestez, bolak před 4559 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
bolak

Tréma je zajímavá věc. Příčina je podle mého strach z nespravedlnosti, smůly, a výpadků paměti.
U mě to bylo tak, že čím víc jsem věděl, čím víc jsem se učil, tím větší byla tréma protože tím větší byla šance že něco zapomenu, zkazím nebo se přeřeknu. Nejhorší tréma byla v situacích kdy jsem věděl absolutně všechno :). Naopak naprosto v pohodě jsem byl, když jsem třeba naběhl po nemoci do školy, hned první hodinu se psala písemka z minulých několika hodin, na které jsem tam nebyl a učitelka mi řekla že jsem se před hodinou neomluvil takže se mi známka započítá. :D

Byla to jasná pětka, takže se nedalo nic zkazit. Vzal jsem prázdný papír, podepsal ho a ještě před první položenou otázkou jsem ho drze odevzdal učitelce na stůl se slovy „Tak a já už mám hotovo. Jsem nejrychlejší.“

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Pájo

Trénuj to, někomu látku převyprávěj (nechej se cvičně někým vyzkoušet).
Pokud to skutečně umíš a je to tou trémou, můžeš si o tom popovídat i s paní učitelkou. Je mnoho způsobů, jak ověřit, jestli učivo umíš.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
kapka

Mohu jednu vyloženě praktickou radu? Mně pomáhalo sníst hrušku. Někdo mi to poradil a fakt to zabíralo. Prý v sobě má nějaké uklidňující látky.
Možná to byl nakonec i takový rituál před zkoušením – všechno /snad/ umím, už jenom sehnat a sníst tu hrušku. Pak už bude všechno ok. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Nemyslet na to, a soustředit se na to, že to umíš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
samicek333