Avatar uživatele
anonym

Co dělat když přesáhnu 26 let a studuji prezenční studium?

Letos koncem března dovrším 26 let. Tj. přijdu o status studenta, byť jsem řádným studentem prezenčního studia v 5. ročníku, který má v plánu přejít na doktorské studium po úspěšném dokončení magisterského.

Jak dále postupovat? Případně, co platit a kde?
P.S.: jsem nepracující student občasně si přivydělávající na brigádách.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4453 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
loosi

Skončí Ti studentská MHD sleva a budeš si platit zdravotní pojištění cca 1100Kč, nic víc…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Makina

Dočkej času jako husa klasu a ze studijního Ti přijde tak brzo dopis s pokynama k platbě, že se ještě ani nestačíš vzpamatovat z narozeninových oslav. Škola si toto moc dobře hlídá.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ella

Pokud po dovršení 26 let stále jen studujete a nemáte jiného plátce, musíte se registrovat jako osoba bez zdanitelných příjmů a hradit si v současné době zdravotní poj. 1 080,– Kč.

Bohužel víc jsem toho nenašla. Možná by bylo dobré se zeptat třeba na úřadu práce, jak to je nebo na studijním? Někde jsem kdysi četla, že je možné požádat o prodloužení „statusu studenta“ i po dovršení 26 let

Zdroj: www.vozp.cz

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Terryle

Zdravím,
pokud studuješ v 5. ročníku magisterského studia, tak škola poplatek chtít NESMÍ. Nejde o to, kolik je studentovi let, ale jak dlouho studuje.
Po přesáhnutí 26 se prakticky změní jen to, že si člověk musí platit zdravotní pojištění /těch 1080 měsíčně/ – je potřeba skočit na pobočku pojišťovny a oni vše vysvětlí a poradí.
A samozřejmě ztráta studentských výhod – nejvíc jsou asi cítit slevy na cestování.
Sociální pojištění se platit nemusí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kric.ouwner