Avatar uživatele
Karolína357

Kolik procent výdělku činí pojištění při brigádě na DPP, přesahuje-li výdělek 10 tisíc Kč?

Chtěla bych se zeptat, protože jsem z toho dost zmatená. Kdyz praucuju brigadne na DPP a jsem student, podepsala jsem růžové prohlášení a vydělám za měsíc více než 10 tisíc, stáhne se mi tedy zdravotní a socialní. Kolik to bude dělat procent z hrubé mzdy? Myslela jsem že 4,5 procenta jako v normálním zaměstnání. Takže když si vydělám např. 13 000 měsíčně v hrubém, stáhne se mi z toho 15 procent srážková daň což bude 1950 korun a 4,5 procenta zdravotní a sociální což bude 585 korun? Nebo se to zdravotní a sociální počítá jinak? Četla jsem že to musí být aspoň jako minimální mzda, tedy nějakých 1900 z toho ale 9 procent hradí zamestnavatel, přítel mi říkal že se to nejak počítá ze superhrube mzdy ale tu já přece nemám při práci na dohodu nebo jo? Může mi to prosím někdo vysvětlit třeba na tom příkladu 13 tisíc? Dekuji moc.

Zajímavá 0 před 1380 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Zadejte si příslušnou hrubou mzdu do kalkulačky v odkaze vč. příslušných parametrů. Zdjednodušeně: ano, při překročení částky 10 tis. u DPP je to v podstatě stejné jako u pracovního poměru, kde je bohužel základem pro výpočet odvodů superhrubá mzda …

Zdroj: https://www.pe­nize.cz/kalku­lacky/kalkulac­ka-dpp-dpc

Upravil/a: Pepa25

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek