Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 9.srpen 8:33

Precedent. Je rozhodnutie národného súdu v Európskej únii platné v celej Únii?

Právo a zákony – Obchodní právo

Ide o vysvetlenie pojmu: „vyřídit reklamaci“.
To znamená, že podľa rozhodnutia súdu :
„Nyní již musí obchodník sám aktivně zákazníka informovat o výsledku reklamace. Pokud tak neučiní do 30 dní od podání, má spotřebitel právo na vrácení celé kupní ceny vadného zboží, neboť zákonná lhůta pro vyřízení reklamace nebyla dodržena.“
Môžem si v zmysle tohto precedentu takéto vybavenie reklamácie nárokovať v ktoromkoľvek členskom štáte EU?
http://www.vad­ne.cz/doporucu­jeme/nejvyssi-soud-rozhodl-ve-prospech-spotrebitele/
http://www.nsou­d.cz/Judikatu­raNS_new/judi­katura_prevede­na2.nsf/WebSe­arch/A69493B82­73E76BBC12578DC0047782D?­openDocument

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 12.srpen 7:50

Precedent. Je rozhodnutie národného súdu v Európskej únii platné v celej Únii?

Právo a zákony – Obchodní právo

Ide o vysvetlenie pojmu: „vyřídit reklamaci“.
To znamená, že podľa rozhodnutia súdu :
„Nyní již musí obchodník sám aktivně zákazníka informovat o výsledku reklamace. Pokud tak neučiní do 30 dní od podání, má spotřebitel právo na vrácení celé kupní ceny vadného zboží, neboť zákonná lhůta pro vyřízení reklamace nebyla dodržena.“
Môžem si v zmysle tohto precedentu takéto vybavenie reklamácie nárokovať v ktoromkoľvek členskom štáte EU?
http://www.vad­ne.cz/doporucu­jeme/nejvyssi-soud-rozhodl-ve-prospech-spotrebitele/
http://www.nsou­d.cz/Judikatu­raNS_new/judi­katura_prevede­na2.nsf/WebSe­arch/A69493B82­73E76BBC12578DC0047782D?­openDocument
Doplňuji:
Dr.Axl,
ďakujem