Avatar uživatele
led

Precedent. Je rozhodnutie národného súdu v Európskej únii platné v celej Únii?

Ide o vysvetlenie pojmu: „vyřídit reklamaci“.
To znamená, že podľa rozhodnutia súdu :
„Nyní již musí obchodník sám aktivně zákazníka informovat o výsledku reklamace. Pokud tak neučiní do 30 dní od podání, má spotřebitel právo na vrácení celé kupní ceny vadného zboží, neboť zákonná lhůta pro vyřízení reklamace nebyla dodržena.“
Môžem si v zmysle tohto precedentu takéto vybavenie reklamácie nárokovať v ktoromkoľvek členskom štáte EU?
http://www.vad­ne.cz/doporucu­jeme/nejvyssi-soud-rozhodl-ve-prospech-spotrebitele/
http://www.nsou­d.cz/Judikatu­raNS_new/judi­katura_prevede­na2.nsf/WebSe­arch/A69493B82­73E76BBC12578DC0047782D?­openDocument
Doplňuji:
Dr.Axl,
ďakujem

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: led

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kerberus, anonym před 4639 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Zpráva prošla i českými médii novináři přehnaně prentovaná jako průlomové rozhodnutí.
Realita je trochu jinde, jde jen o kvalifikovaný výklad obecně formulovaných reklamačních zásad, kde není explicitně uveden postup při informování o opravě v rámci reklamačního řízení.
NS tomu dodal jen oficiální precedent, o nějž se dá opřít v případě obdobných soudních sporů, kdy se prodejce cuká, což bývá docela časté.
V rámci EU lze uplatňovat jen legistativu, která byla implementována z Bruselu.
Zde se jedná o národní zákony aplikovatelné pro český právní řád.
Na Slovensku (či jinde) se na to dá poukázat a odvolat jako na příklad a obdobu pro inspiraci, ale nemá to právní závaznost.

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek