Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 26.leden 19:21

Znáte někoho, kdo má (k běžnému jezdění) sovětské (ruské, ukrajinské, litevské …) auto?

Aktuality a zábava – Zábava a ostatní

Když jsem byl malý, tak těch rozličných sovětských aut jezdila hromada: Žiguly, Lada Samara, občas, samozřejmě Moskvič, občas i ZAZ, arciť se u nás nikdy neprodávaly.

Nebyla to všecko špatná auta, ale, tak jako celkově, byla koncepčně pojata úplně jinak, než auta imperialisticko – kapitalistická. Vlastně něco, jako první hnědý Favorit a poslední černý Favorit z nějaké „line“ edice – na tom ten rozdíl je docela dobře illustrovatelný.

Já vidívám běžně jenom dědka ve VAZu 2101, on ho má od novoty, no a potom Lady Samara, tj. Żigul turystyczny. Żigul turystyczny je docela rozšířené auto, asi je za tím relativně příznivá cena. A není to o tom, že by se u nás auta z bývalého SSSR přestala v devadesátkách prodávat, ne, ne, furt se něco prodávalo: ZAZ Tavria, vynikající auto, které se neobtěžuje s žádnou bezpečností: při jakémkoli čelním nárazu usekne posádce hlavy, má silonová ložiska, takže kvalitní vůle je v ceně, a rychloměr, který šetří sovětské silnice, protože pokud jedete podle rychloměru 90 kmph, tak jedete něco těsně přes 70 kmph. Potom ty novější Lady, starý Žigul už nedal emise, takže takové ty kulaté Lady, s nějakým poetickým názvem, jako třeba VAZ 2128976315.27, nebo tak něco. Jo, a teďka se k nám vozí, dokonce, UAZ Buchanka, nebo Patriot.

Znáte někoho, kdo má auto z bývalého SSSR a běžně s ním jezdí? Staré, nové, jakékoli?

P. S. Na obrázku ukazuje dealer zájemci o vůz ZAZ 968, že jeho nové auto je dokonale připraveno na typické sovětské dálnice!

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.leden 19:13

Znáte někoho, kdo má (k běžnému jezdění) sovětské (ruské, ukrajinské, litevské …) auto?

Aktuality a zábava – Zábava a ostatní

Když jsem byl malý, tak těch rozličných sovětských aut jezdila hromada: Žiguly, Lada Samara, občas, samozřejmě Moskvič, občas i ZAZ, arciť se u nás nikdy neprodávaly.

Nebyla to všecko špatná auta, ale, tak jako celkově, byla koncepčně pojata úplně jinak, než auta imperialisticko – kapitalistická. Vlastně něco, jako první hnědý Favorit a poslední černý Favorit z nějaké „line“ edice – na tom ten rozdíl je docela dobře illustrovatelný.

Já vidívám běžně jenom dědka ve VAZu 2101, on ho má od novoty, no a potom Lady Niva, tj. Żigul turystyczny. Żigul turystyczny je docela rozšířené auto, asi je za tím relativně příznivá cena. A není to o tom, že by se u nás auta z bývalého SSSR přestala v devadesátkách prodávat, ne, ne, furt se něco prodávalo: ZAZ Tavria, vynikající auto, které se neobtěžuje s žádnou bezpečností: při jakémkoli čelním nárazu usekne posádce hlavy, má silonová ložiska, takže kvalitní vůle je v ceně, a rychloměr, který šetří sovětské silnice, protože pokud jedete podle rychloměru 90 kmph, tak jedete něco těsně přes 70 kmph. Potom ty novější Lady, starý Žigul už nedal emise, takže takové ty kulaté Lady, s nějakým poetickým názvem, jako třeba VAZ 2128976315.27, nebo tak něco. Jo, a teďka se k nám vozí, dokonce, UAZ Buchanka, nebo Patriot.

Znáte někoho, kdo má auto z bývalého SSSR a běžně s ním jezdí? Staré, nové, jakékoli?

P. S. Na obrázku ukazuje dealer zájemci o vůz ZAZ 968, že jeho nové auto je dokonale připraveno na typické sovětské dálnice!