Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 10.únor 9:17

Jak při marketingovém výzkumu vybrat vzorek zákazníků nebo respondentů ?

Věda – Sociální vědy

Při práci na fiktivní firmě jsem ve škole pokročili k marketingovému výzkum. Jeden z úkolů, kterým docela nerozumím, je způsob výběru vzorku. Jenže já žádné respondenty nebo zákazníky vůbec neznám, nemám telefonní čísla ani žádný registr. Už jsem si zvolil ústní způsob kontaktování a jako výzkumnou metodu dotazování (musíme) Máme na výběr mezi 3 vzorky. Náhodný, záměrný nebo typický výběr? Popište a vysvětlete. popis úkolu: Na spotřebitelských trzích je velké množství zákazníků a ty nemůžeme kontaktovat všechny, proto je nutné vybrat určitým způsobem některé z nich:

  • náhodný výběr – zákazníky neznáme a vybíráme na základě náhody (např. každý desátý v telefonním seznamu)
  • záměrný výběr – máme určité informace o zákaznících a vybíráme ty z nich, o kterých předpokládáme, že jsou typičtí
  • typický výběr – zákazníky rozdělíme na části a v každé z nich provádíme náhodný výběr

Jak to můžu vybrat aby to trochu dávalo smysl ?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 10.únor 11:10

Jak při marketingovém výzkumu vybrat vzorek zákazníků nebo respondentů?

Věda – Sociální vědy

Při práci na fiktivní firmě jsem ve škole pokročili k marketingovému výzkum. Jeden z úkolů, kterým docela nerozumím, je způsob výběru vzorku. Jenže já žádné respondenty nebo zákazníky vůbec neznám, nemám telefonní čísla ani žádný registr. Už jsem si zvolil ústní způsob kontaktování a jako výzkumnou metodu dotazování (musíme) Máme na výběr mezi 3 vzorky. Náhodný, záměrný nebo typický výběr. Popište a vysvětlete. popis úkolu: Na spotřebitelských trzích je velké množství zákazníků a ty nemůžeme kontaktovat všechny, proto je nutné vybrat určitým způsobem některé z nich:

  • náhodný výběr – zákazníky neznáme a vybíráme na základě náhody (např. každý desátý v telefonním seznamu)
  • záměrný výběr – máme určité informace o zákaznících a vybíráme ty z nich, o kterých předpokládáme, že jsou typičtí
  • typický výběr – zákazníky rozdělíme na části a v každé z nich provádíme náhodný výběr

Jak to můžu vybrat, aby to trochu dávalo smysl?