Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 3.prosinec 21:55

Jak může fungovat motor zpočátku jako klasický turbínový a pak jako náporový scramjet?

Auta a doprava – Letadla

Nádherná představa, zpočátku jako proudové éro až do výšky 20 km a pak se motor přemění na náporový, který nemá žádné pohyblivé součásti. Mach 5 a výše, Austrálie „blíže“ než USA. Proudový motor má mnohastupňový kompresor, ale ve scramjetu není. Jak to udělali? Jsou to sice zatím jenom projekty, ale už vstupující do stádia zkoušek. Byla by to největší revoluce v letecké dopravě

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 3.prosinec 22:01

Jak může fungovat motor zpočátku jako klasický turbínový a pak jako náporový scramjet?

Auta a doprava – Letadla

Nádherná představa, zpočátku jako proudové éro až do výšky 20 km a pak se motor přemění na náporový, který nemá žádné pohyblivé součásti. Mach 5 a výše, Austrálie „blíže“ než USA. Proudový motor má mnohastupňový kompresor, ale ve scramjetu není. Jak to udělali? Jsou to sice zatím jenom projekty, ale už vstupující do stádia zkoušek. Byla by to největší revoluce v letecké dopravě.
https://www.al­debaran.cz/bu­lletin/2004_21_­scr.php