Zeptal/a se – 5.srpen 12:14
Zdraví – Ostatní zdraví
Nemám ovšem na mysli hodnocení z hlediska technologií a přístrojového
vybavení, ale úroveň přístupů k pacientovi. Mládí jsem prožil na malé
vesnici avšak ve velké rodině, kde lékař byl zapotřebí velmi často, ať
již kvůli nemoci nebo úrazu. Ordinaci měl obvodní lékař v šest
kilometrů vzdáleném městečku. Proto bylo samozřejmostí, že ve většině
doktor přijížděl za pacientem a to nejen v akutních případech, ale také
za účelem pravidelných kontrolních návštěv.
Dnes /pominuli povolání rychlé pomoci/, si musíte lékařský výkon
„vysedět“ v čekárně bez ohledu na případnou horečku a riziko infekce
další chorobou. Zaklepáním na dveře ordinace často riskujete, že se
v nich, namísto usměvavé sestry objeví lítá saň. Možnost objednat se
zdaleka nezaručuje, že budete vyšetřeni v určitou hodinu, ale téměř
s určitostí v daný den.
Přitom koronavirus jasně prokázal, že my pacienti bychom měli být pro
pány doktory vítanými zákazníky bez nichž si nevydělají na skývu
chleba! U nás však, zdá se, jim už odtrnulo a dřívější běžná
úroveň péče zní jako pohádka. Máte snad jiné, lepší zkušenosti a
odlišný názor?
Zeptal/a se – 5.srpen 12:17
Zdraví – Ostatní zdraví
Nemám ovšem na mysli hodnocení z hlediska technologií a přístrojového
vybavení, ale úroveň přístupů k pacientovi. Mládí jsem prožil na malé
vesnici avšak ve velké rodině, kde lékař byl zapotřebí velmi často, ať
již kvůli nemoci nebo úrazu. Ordinaci měl tehdy obvoďák v šest
kilometrů vzdáleném městečku. Proto bylo samozřejmostí, že většinou
doktor přijížděl za pacientem a to nejen v akutních případech, ale také
za účelem pravidelných kontrolních návštěv.
Dnes /pominuli povolání rychlé pomoci/, si musíte lékařský výkon
„vysedět“ v čekárně bez ohledu na případnou horečku a riziko infekce
další chorobou. Zaklepáním na dveře ordinace často riskujete, že se
v nich, namísto usměvavé sestry objeví lítá saň. Možnost objednat se
zdaleka nezaručuje, že budete vyšetřeni v určitou hodinu, ale téměř
s určitostí v daný den.
Přitom koronavirus jasně prokázal, že my pacienti bychom měli být pro
pány doktory vítanými zákazníky bez nichž si nevydělají na skývu
chleba! U nás však, zdá se, jim už odtrnulo a dřívější běžná
úroveň péče zní jako pohádka. Máte snad jiné, lepší zkušenosti a
odlišný názor?