Avatar uživatele
dudu

Spěje naše zdravotnictví opravdu k dokonalosti?

Nemám ovšem na mysli hodnocení z hlediska technologií a přístrojového vybavení, ale úroveň přístupů k pacientovi. Mládí jsem prožil na malé vesnici avšak ve velké rodině, kde lékař byl zapotřebí velmi často, ať již kvůli nemoci nebo úrazu. Ordinaci měl tehdy obvoďák v šest kilometrů vzdáleném městečku. Proto bylo samozřejmostí, že většinou doktor přijížděl za pacientem a to nejen v akutních případech, ale také za účelem pravidelných kontrolních návštěv.
Dnes /pominuli povolání rychlé pomoci/, si musíte lékařský výkon „vysedět“ v čekárně bez ohledu na případnou horečku a riziko infekce další chorobou. Zaklepáním na dveře ordinace často riskujete, že se v nich, namísto usměvavé sestry objeví lítá saň. Možnost objednat se zdaleka nezaručuje, že budete vyšetřeni v určitou hodinu, ale téměř s určitostí v daný den.
Přitom koronavirus jasně prokázal, že my pacienti bychom měli být pro pány doktory vítanými zákazníky bez nichž si nevydělají na skývu chleba! U nás však, zdá se, jim už odtrnulo a dřívější běžná úroveň péče zní jako pohádka. Máte snad jiné, lepší zkušenosti a odlišný názor?

Upravil/a: dudu

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1358 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ElonMusk

“my pacienti bychom měli být pro pány doktory vítanými zákazníky bez nichž si nevydělají na skývu chleba”

Obvoďák z vás má peníze, i když k němu nepřijdete.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Nemám s tím problém. Objednám se předem, přijdu na čas a hned jsem na řadě a za chvíli odcházím. Nebaví mně někde půl dne vysedávat. Kromě toho, mnoho doktorů běžně po návštěvách u pacientů jezdí. Podobný systém má u nás zubařka už snad 10 let. Nikdy se nečeká více než 5 minut a to zcela vyjimečně. Většinou jde člověk na řadu úderem daného času.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Souhlasím, že systém je nastaven špatně:

  • pohotovosti fungují tak, že si lidé raději volají záchranku nebo trčí v čekárně
  • obvoďáci dělají hlavně papírovou práci
  • objednávání většinou nefuguje – zde je ale problém obvykle v pacientech, kteří prostě přijdou v 7 a „když tak to vysedí“

Obávám se, že COVID v tom nic moc nezmění. Změnila by tržní motivace, ale jen zmínka bohužel pro většinu společnosti zafunguje jako rudý hadr …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek