Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 29.červenec 14:42

Stačí před chodcem vstupujícím do vozovky na přechodem pro chodce přibrzdit, nebo je nutné zastavit?

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

Mám za to, že před chodcem, přecházejícím přechod, stačí v autě zpomalit, aby v klidu přešel. Neohrozit, neomezit, přizpůsobit se jeho chůzi. Pokud se blížíme vozem k přechodu, kde hodlá operovat chodec, tak ono se dle pozornosti k jeho chování dá už z dáli docela dobře odhadovat, jaký rychstupeň bychom měli zařadit, abychom zajistili co nejkomfortnější plynulost provozu po všech směrech (chodci, auta za námi…). Například spatřím na deset metrů před sebou chodce, vstupujícího do vozovky, přizpůsobím svou jízdu jeho chůzi, mineme se a provoz pohodlně pokračuje ve svém chodu. Jenže CO KDYŽ se přede mnou vyskytne nějaký „rokio“, kterému jsem se absolutně přizpůsobil svou jízdou a on se v určité fázi přechodu přes vozovku rozhodl, že se zastaví, aby meditoval, nedejbože se začne třeba i vracet. Co potom? Rozumíme si? Blížím se k přechodu, do nějž vstoupí Rokio, já zpomalím a on se nečekaně zastaví. Anebo již přejde mou dráhu a jako když do slepic střelí, prudce se otočí a začne se vracet. Takovéhoto jednání by podobný exot schopen byl. A dojde ke kolizi… k „mírnému“ střetu, jen k jakémusi „auvajs“. Co potom?

Anebo mi do dráhy nečekaně (jako již milion krát) vjede cyklista, já s ohledem na provoz za mnou předpokládám jeho rychlost – v sekundě vyhodnotím výpočty tak, abychom se jistě minuli, no a cyklista, navzdory všem předpokladům, v linii dráhy mé jízdy prudce zabrzdí. No a opět dojde ke střetu – takové to „au au“, tentokrát trochu větší au au, bo bobíka při pádu praští sedátko do rozkroku, šlapátko do holeně. Jak se vše vyřeší, pokud se na scéně objeví cajti? Příslušníci?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 30.červenec 10:26

Stačí před chodcem ve vozovce na přechodu pro chodce přibrzdit, nebo je nutné zastavit?

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

Mám za to, že před chodcem, přecházejícím přechod, stačí v autě zpomalit, aby v klidu přešel. Neohrozit, neomezit, přizpůsobit se jeho chůzi. Pokud se blížíme vozem k přechodu, kde hodlá operovat chodec, tak ono se dle pozornosti k jeho chování dá už z dáli docela dobře odhadovat, jaký rychstupeň bychom měli zařadit, abychom zajistili co nejkomfortnější plynulost provozu po všech směrech (chodci, auta za námi…). Například spatřím na deset metrů před sebou chodce, vstupujícího do vozovky, přizpůsobím svou jízdu jeho chůzi, mineme se a provoz pohodlně pokračuje ve svém chodu. Jenže CO KDYŽ se přede mnou vyskytne nějaký „rokio“, kterému jsem se absolutně přizpůsobil svou jízdou a on se v určité fázi přechodu přes vozovku rozhodl, že se zastaví, aby meditoval, nedejbože se začne třeba i vracet. Co potom? Rozumíme si? Blížím se k přechodu, do nějž vstoupí Rokio, já zpomalím a on se nečekaně zastaví. Anebo již přejde mou dráhu a jako když do slepic střelí, prudce se otočí a začne se vracet. Takovéhoto jednání by podobný exot schopen byl. A dojde ke kolizi… k „mírnému“ střetu, jen k jakémusi „auvajs“. Co potom?

Anebo mi do dráhy nečekaně (jako již milion krát) vjede cyklista, já s ohledem na provoz za mnou předpokládám jeho rychlost – v sekundě vyhodnotím výpočty tak, abychom se jistě minuli, no a cyklista, navzdory všem předpokladům, v linii dráhy mé jízdy prudce zabrzdí. No a opět dojde ke střetu – takové to „au au“, tentokrát trochu větší au au, bo bobíka při pádu praští sedátko do rozkroku, šlapátko do holeně. Jak se vše vyřeší, pokud se na scéně objeví cajti? Příslušníci?


Celkem zajímavé a dobré vědět… Děkuji všem!

Abych byl upřímný, nezjistil jsem, pokud chodec na přechodu už tedy jednou vstoupí na vozovku, zda mám jako řidič povinnost zastavit a počkat, až vozovku zcela opustí, nezávisle na který její straně. Jinými slovy si nejsem jistý, zda něco takovýho není někde ve vyhlášce uvedeno – řidič stojí, dokud chodec neopustí vozovku, na kterou předně vstoupil. Logiku v tom vidím a proto pokud stanoveno není, určitě bych to zavedl, být po mém. A to především z důvodu, aby chodec mohl BEZPEČNĚ couvnout třeba za situace, kdyby mu z druhýho pruhu nečekaně do cesty vyjede třeba magor v Tatrovce. Jen názor, děkuji.

Ještě drobná připomínka k příspěvku Dochyho – větší BLÁZEN je vždy ten, který bez zjevné příčiny zastaví před jedoucím vozem a až teprve za ním bude takto posuzován řidič, pravidla nepravidla, zákon nezákon (pokud tedy řidič nemá povinnost stát, dokud chodec nepřejde vozovku, jak zmiňuji výše).