Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 12.srpen 21:05

Může prodejce po zákazníkovi požadovat, aby byla reklamace podávaná na pobočce zabalená jako „na poštu“?

Nakupování – Reklamace

Dobrý den,
tento měsíc jsem podal na pobočce společnosti CZC.cz reklamaci bezdrátové myši. Reklamaci jsem vyplnil několik dnů předem z pohodlí domova na webových stránkách společnosti (dále jen „on-line formulář“), jelikož mohu přesně svými slovy problém popsat. Na pobočku jsem přinesl myš v originálním plastovém balení s veškerým příslušenstvím vč. reklamačního štítku (přiložen v příloze), jenž mi společnost poslala do e-mailu a bylo na něm napsáno „Horní část předejte k podpisu na prodejně“. Ovšem při předávání reklamace mi zaměstnanec sdělil „Máte to špatně vyplněný“, ale vše jsem měl správně, jelikož se jednalo jenom o moje osobní údaje – jméno, adresa atd., poté mi vydal reklamační protokol a odešel jsem. Doma jsem společnosti ohledně toho napsal e-mail, že to nechápu, proč tak činili. Následně mě kontaktoval obchodní manažer a sdělil mi, že kolega chtěl prý říci něco ve smyslu „Máte to špatně zabalený“ v čemž je dle mého docela rozdíl. Po několika minutovém rozhovoru s manažerem mi bylo dále sděleno, že prý MUSÍM (nikoliv měl bych, či mohu) reklamované zboží zabalit, jako balík „na poštu“, když využívám možnost on-line podání a v tomto případě by došlo k potvrzení zmíněného štítku. Bohužel ten štítek je dle názoru mého a lidí z mého okolí, tak nešťastně napsán, že není pochopitelné, aby zboží bylo zabaleno jako „na poštu“ když jej podávám na prodejně a navíc, pokud se nemýlím, tak žádný právní předpis ČR ani prodejci nedává možnosti, aby takové balení po zákazníkovi požadoval. Dále manažer uznal, že v zákaznickém portálu není „proklik“ na přesný a dostatečný návod, jenž je pod nějakou záložkou, kterou jsem v životě neviděl a pokusí se do samotného on-line formuláře tento návod dostat. Následně jsme hovor ukončili a po pár minutách mi přišel e-mail, že si reklamační štítek vygeneroval sám a prý z něj všechno chápe srozumitelně, resp. že jsem měl výrobek, který jsem ohlásil on-line zabalit jako pro poslání poštou a donést jej na pobočku. Později mezi mnou a jejich zaměstnanci probíhala ohledně této věci ještě další komunikace, ale nedošlo ke vzájemné shodě. Tvrdili něco ve smyslu, hodně zjednodušeně „Náš on-line formulář, naše pravidla“.
Mohu Vás poprosit o Váš názor na tuto záležitost?
Jsem povinen zabalit zboží, když jej reklamuji na pobočce, jako pro poslání poštou, pokud vyplním jejich on-line formulář?
Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 12.srpen 21:15

Může prodejce po zákazníkovi požadovat, aby byla reklamace podávaná na pobočce zabalená jako „na poštu“?

Nakupování – Reklamace

Dobrý den,
tento měsíc jsem podal na pobočce společnosti CZC.cz reklamaci bezdrátové myši. Reklamaci jsem vyplnil několik dnů předem z pohodlí domova na webových stránkách společnosti (dále jen „on-line formulář“), jelikož mohu přesně svými slovy problém popsat. Na pobočku jsem přinesl myš v originálním plastovém balení s veškerým příslušenstvím vč. reklamačního štítku (přiložen v příloze), jenž mi společnost poslala do e-mailu a bylo na něm napsáno „Horní část předejte k podpisu na prodejně“. Ovšem při předávání reklamace mi zaměstnanec sdělil „Máte to špatně vyplněný“, ale vše jsem měl správně, jelikož se jednalo jenom o moje osobní údaje – jméno, adresa atd., poté mi vydal reklamační protokol a odešel jsem. Doma jsem společnosti ohledně toho napsal e-mail, že to nechápu, proč tak činili. Následně mě kontaktoval obchodní manažer a sdělil mi, že kolega chtěl prý říci něco ve smyslu „Máte to špatně zabalený“ v čemž je dle mého docela rozdíl. Po několika minutovém rozhovoru s manažerem mi bylo dále sděleno, že prý MUSÍM (nikoliv měl bych, či mohu) reklamované zboží zabalit, jako balík „na poštu“, když využívám možnost on-line podání a v tomto případě by došlo k potvrzení zmíněného štítku. Bohužel ten štítek je dle názoru mého a lidí z mého okolí, tak nešťastně napsán, že není pochopitelné, aby zboží bylo zabaleno jako „na poštu“ když jej podávám na prodejně a navíc, pokud se nemýlím, tak žádný právní předpis ČR ani prodejci nedává možnosti, aby takové balení po zákazníkovi požadoval. Dále manažer uznal, že v zákaznickém portálu není „proklik“ na přesný a dostatečný návod, jenž je pod nějakou záložkou, kterou jsem v životě neviděl a pokusí se do samotného on-line formuláře tento návod dostat. Následně jsme hovor ukončili a po pár minutách mi přišel e-mail, že si reklamační štítek vygeneroval sám a prý z něj všechno chápe srozumitelně, resp. že jsem měl výrobek, který jsem ohlásil on-line zabalit jako pro poslání poštou a donést jej na pobočku. Později mezi mnou a jejich zaměstnanci probíhala ohledně této věci ještě další komunikace, ale nedošlo ke vzájemné shodě. Tvrdili něco ve smyslu, hodně zjednodušeně „Náš on-line formulář, naše pravidla“.
Ještě bych rád uvedl, že jsem ten štítek chtěl potvrdit (i když mi byl dán reklamační protokol), jelikož jsem u nich před rokem reklamoval telefon, ten jsem zabalil také „pouze“ do originálního obalu a jiný zaměstnanec stejné pobočky mi štítek potvrdil bez diskuze, ovšem mi nevystavil reklamační protokol a do e-mailu mi přišel až se zpožděním se špatným datem přijetí od zákazníka (=nepovolené prodloužení zákonné lhůty pro vyřízení reklamace), ale na můj popud s kopií potvrzeného štítku s datem protokol opravili – štítek beru jako „dvoufázové“ ověření a dále jsem jej chtěl mít potvrzen, když to oni žádali.
Mohu Vás poprosit o Váš názor na tuto záležitost?
Jsem povinen zabalit zboží, když jej reklamuji na pobočce, jako pro poslání poštou, pokud vyplním jejich on-line formulář?
Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94