Zeptal/a se – 12.srpen 21:05
Nakupování – Reklamace
Dobrý den,
tento měsíc jsem podal na pobočce společnosti CZC.cz reklamaci bezdrátové
myši. Reklamaci jsem vyplnil několik dnů předem z pohodlí domova na
webových stránkách společnosti (dále jen „on-line formulář“),
jelikož mohu přesně svými slovy problém popsat. Na pobočku jsem přinesl
myš v originálním plastovém balení s veškerým příslušenstvím vč.
reklamačního štítku (přiložen v příloze), jenž mi společnost poslala
do e-mailu a bylo na něm napsáno „Horní část předejte k podpisu na
prodejně“. Ovšem při předávání reklamace mi zaměstnanec sdělil
„Máte to špatně vyplněný“, ale vše jsem měl správně, jelikož se
jednalo jenom o moje osobní údaje – jméno, adresa atd., poté mi vydal
reklamační protokol a odešel jsem. Doma jsem společnosti ohledně toho
napsal e-mail, že to nechápu, proč tak činili. Následně mě kontaktoval
obchodní manažer a sdělil mi, že kolega chtěl prý říci něco ve smyslu
„Máte to špatně zabalený“ v čemž je dle mého docela rozdíl. Po
několika minutovém rozhovoru s manažerem mi bylo dále sděleno, že prý
MUSÍM (nikoliv měl bych, či mohu) reklamované zboží zabalit, jako balík
„na poštu“, když využívám možnost on-line podání a v tomto
případě by došlo k potvrzení zmíněného štítku. Bohužel ten štítek
je dle názoru mého a lidí z mého okolí, tak nešťastně napsán, že
není pochopitelné, aby zboží bylo zabaleno jako „na poštu“ když jej
podávám na prodejně a navíc, pokud se nemýlím, tak žádný právní
předpis ČR ani prodejci nedává možnosti, aby takové balení po
zákazníkovi požadoval. Dále manažer uznal, že v zákaznickém portálu
není „proklik“ na přesný a dostatečný návod, jenž je pod nějakou
záložkou, kterou jsem v životě neviděl a pokusí se do samotného on-line
formuláře tento návod dostat. Následně jsme hovor ukončili a po pár
minutách mi přišel e-mail, že si reklamační štítek vygeneroval sám a
prý z něj všechno chápe srozumitelně, resp. že jsem měl výrobek, který
jsem ohlásil on-line zabalit jako pro poslání poštou a donést jej na
pobočku. Později mezi mnou a jejich zaměstnanci probíhala ohledně této
věci ještě další komunikace, ale nedošlo ke vzájemné shodě. Tvrdili
něco ve smyslu, hodně zjednodušeně „Náš on-line formulář, naše
pravidla“.
Mohu Vás poprosit o Váš názor na tuto záležitost?
Jsem povinen zabalit zboží, když jej reklamuji na pobočce, jako pro
poslání poštou, pokud vyplním jejich on-line formulář?
Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94
Zeptal/a se – 12.srpen 21:15
Nakupování – Reklamace
Dobrý den,
tento měsíc jsem podal na pobočce společnosti CZC.cz reklamaci bezdrátové
myši. Reklamaci jsem vyplnil několik dnů předem z pohodlí domova na
webových stránkách společnosti (dále jen „on-line formulář“),
jelikož mohu přesně svými slovy problém popsat. Na pobočku jsem přinesl
myš v originálním plastovém balení s veškerým příslušenstvím vč.
reklamačního štítku (přiložen v příloze), jenž mi společnost poslala
do e-mailu a bylo na něm napsáno „Horní část předejte k podpisu na
prodejně“. Ovšem při předávání reklamace mi zaměstnanec sdělil
„Máte to špatně vyplněný“, ale vše jsem měl správně, jelikož se
jednalo jenom o moje osobní údaje – jméno, adresa atd., poté mi vydal
reklamační protokol a odešel jsem. Doma jsem společnosti ohledně toho
napsal e-mail, že to nechápu, proč tak činili. Následně mě kontaktoval
obchodní manažer a sdělil mi, že kolega chtěl prý říci něco ve smyslu
„Máte to špatně zabalený“ v čemž je dle mého docela rozdíl. Po
několika minutovém rozhovoru s manažerem mi bylo dále sděleno, že prý
MUSÍM (nikoliv měl bych, či mohu) reklamované zboží zabalit, jako balík
„na poštu“, když využívám možnost on-line podání a v tomto
případě by došlo k potvrzení zmíněného štítku. Bohužel ten štítek
je dle názoru mého a lidí z mého okolí, tak nešťastně napsán, že
není pochopitelné, aby zboží bylo zabaleno jako „na poštu“ když jej
podávám na prodejně a navíc, pokud se nemýlím, tak žádný právní
předpis ČR ani prodejci nedává možnosti, aby takové balení po
zákazníkovi požadoval. Dále manažer uznal, že v zákaznickém portálu
není „proklik“ na přesný a dostatečný návod, jenž je pod nějakou
záložkou, kterou jsem v životě neviděl a pokusí se do samotného on-line
formuláře tento návod dostat. Následně jsme hovor ukončili a po pár
minutách mi přišel e-mail, že si reklamační štítek vygeneroval sám a
prý z něj všechno chápe srozumitelně, resp. že jsem měl výrobek, který
jsem ohlásil on-line zabalit jako pro poslání poštou a donést jej na
pobočku. Později mezi mnou a jejich zaměstnanci probíhala ohledně této
věci ještě další komunikace, ale nedošlo ke vzájemné shodě. Tvrdili
něco ve smyslu, hodně zjednodušeně „Náš on-line formulář, naše
pravidla“.
Ještě bych rád uvedl, že jsem ten štítek chtěl potvrdit (i když mi byl
dán reklamační protokol), jelikož jsem u nich před rokem reklamoval
telefon, ten jsem zabalil také „pouze“ do originálního obalu a jiný
zaměstnanec stejné pobočky mi štítek potvrdil bez diskuze, ovšem mi
nevystavil reklamační protokol a do e-mailu mi přišel až se zpožděním se
špatným datem přijetí od zákazníka (=nepovolené prodloužení zákonné
lhůty pro vyřízení reklamace), ale na můj popud s kopií potvrzeného
štítku s datem protokol opravili – štítek beru jako „dvoufázové“
ověření a dále jsem jej chtěl mít potvrzen, když to oni žádali.
Mohu Vás poprosit o Váš názor na tuto záležitost?
Jsem povinen zabalit zboží, když jej reklamuji na pobočce, jako pro
poslání poštou, pokud vyplním jejich on-line formulář?
Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94