Avatar uživatele
kajicek94

Může prodejce po zákazníkovi požadovat, aby byla reklamace podávaná na pobočce zabalená jako „na poštu“?

Dobrý den,
tento měsíc jsem podal na pobočce společnosti CZC.cz reklamaci bezdrátové myši. Reklamaci jsem vyplnil několik dnů předem z pohodlí domova na webových stránkách společnosti (dále jen „on-line formulář“), jelikož mohu přesně svými slovy problém popsat. Na pobočku jsem přinesl myš v originálním plastovém balení s veškerým příslušenstvím vč. reklamačního štítku (přiložen v příloze), jenž mi společnost poslala do e-mailu a bylo na něm napsáno „Horní část předejte k podpisu na prodejně“. Ovšem při předávání reklamace mi zaměstnanec sdělil „Máte to špatně vyplněný“, ale vše jsem měl správně, jelikož se jednalo jenom o moje osobní údaje – jméno, adresa atd., poté mi vydal reklamační protokol a odešel jsem. Doma jsem společnosti ohledně toho napsal e-mail, že to nechápu, proč tak činili. Následně mě kontaktoval obchodní manažer a sdělil mi, že kolega chtěl prý říci něco ve smyslu „Máte to špatně zabalený“ v čemž je dle mého docela rozdíl. Po několika minutovém rozhovoru s manažerem mi bylo dále sděleno, že prý MUSÍM (nikoliv měl bych, či mohu) reklamované zboží zabalit, jako balík „na poštu“, když využívám možnost on-line podání a v tomto případě by došlo k potvrzení zmíněného štítku. Bohužel ten štítek je dle názoru mého a lidí z mého okolí, tak nešťastně napsán, že není pochopitelné, aby zboží bylo zabaleno jako „na poštu“ když jej podávám na prodejně a navíc, pokud se nemýlím, tak žádný právní předpis ČR ani prodejci nedává možnosti, aby takové balení po zákazníkovi požadoval. Dále manažer uznal, že v zákaznickém portálu není „proklik“ na přesný a dostatečný návod, jenž je pod nějakou záložkou, kterou jsem v životě neviděl a pokusí se do samotného on-line formuláře tento návod dostat. Následně jsme hovor ukončili a po pár minutách mi přišel e-mail, že si reklamační štítek vygeneroval sám a prý z něj všechno chápe srozumitelně, resp. že jsem měl výrobek, který jsem ohlásil on-line zabalit jako pro poslání poštou a donést jej na pobočku. Později mezi mnou a jejich zaměstnanci probíhala ohledně této věci ještě další komunikace, ale nedošlo ke vzájemné shodě. Tvrdili něco ve smyslu, hodně zjednodušeně „Náš on-line formulář, naše pravidla“.
Ještě bych rád uvedl, že jsem ten štítek chtěl potvrdit (i když mi byl dán reklamační protokol), jelikož jsem u nich před rokem reklamoval telefon, ten jsem zabalil také „pouze“ do originálního obalu a jiný zaměstnanec stejné pobočky mi štítek potvrdil bez diskuze, ovšem mi nevystavil reklamační protokol a do e-mailu mi přišel až se zpožděním se špatným datem přijetí od zákazníka (=nepovolené prodloužení zákonné lhůty pro vyřízení reklamace), ale na můj popud s kopií potvrzeného štítku s datem protokol opravili – štítek beru jako „dvoufázové“ ověření a dále jsem jej chtěl mít potvrzen, když to oni žádali.
Mohu Vás poprosit o Váš názor na tuto záležitost?
Jsem povinen zabalit zboží, když jej reklamuji na pobočce, jako pro poslání poštou, pokud vyplním jejich on-line formulář?
Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94

Zajímavá 0 před 1718 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

elkon ti radí, aby sis přečetl reklamační řád společnosti. Ale tento není nad zákon a zákon na ochranu spotřebitele hovoří, že při reklamaci nemusí být reklamované zboží ani v originálním obalu, natož aby ti někdo přikazoval, abys jej balil jako zásilku.
Dle mého názoru nechce mít prodejce starost s balením a zasláním k reklamaci a tuto povinnost chce přenést na zákaníka.
Stál bych si za svým a v případě neúspěchu bych informoval ČOI, zvažoval bych informování i v případě kladného vyřízení převzetí zboží už jen proto, že podobný problém by mohl mít kdokoli jiný, ne tak „zatvrdlý“ a podřídil by se jejich zákonu odporujícím podmínkám.
A jen pro zajímavost, v rámci reklamace můžeš požadovat náhradu za zaslání.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

Na elkonovu radu jsem si přečetl reklamační řád CZC. Nic tam o balení není. Zmínka o zabalení zboží do balíku je pak v jiných dokumentech, ale ty jako zákazník nemusíš číst:

  • Zboží zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy – viz instrukce na reklamačním štítku.
  • Ideálne použijte originální balení, včetně všech výplní, ve kterém jste zboží dostali.

Samozřejmě při odeslání poštou balík musíš vhodně zabalit, je to i v přepravním řádu pošty. Při osobním předání na pobočce k tomu nevidím důvod. Oni Ti většinu zboží také prodají jen v blistru a ne v bedně s dřevitou vlnou. Podle mně jsi narazil na poněkud svéráznou pobočku. Já si tohle jednání zrovna u CZC nějak nedokážu představit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Nie.
„Zboží zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy“.
to znamená, ak bezpečne zabalím tovar do akéhokoľvek obalu, napríklad niekoľkých vrstiev novín, takže nemôže dosť k poškodeniu tovaru behom prepravy – splnila som inštrukciu na reklamačnom štítku. Firma je v tomto prípade povinná reklamovaný tovar prevziať ako reklamáciu.

„Ideálne použijte originální balení, včetně všech výplní, ve kterém jste zboží dostali.“
Tu ide o doporučenie použiť originálne balenie, ale nie je to povinnosť zákazníka pri reklamácii, dôležité je, aby boli v balení priložené všetky súčasti reklamovaného tovaru.
Stalo sa, že som v igelitke, teda nie v originálnom krabicovom balení, doniesla reklamovaný tovar so všetkým, čo bolo v originálnom balení včetne sáčku proti vlhkosti… 🙂 Žiadala som vymeniť tovar, žiadnych 30 dní na preskúšanie reklamácie a bla bla bla. Krútili sa síce, ale splnila som podmienky reklamácie, tak mi tovar vymenili a preverili jeho kompletnosť a funkčnosť priamo v predajni.
Netreba sa báť hájiť svoje zákaznícke práva.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Přečti si reklamační řád CZC. A také zákon pro ochranu spotřebitele. http://zakony­.centrum.cz/za­kon-o-ochrane-spotrebitele/

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Funna

mají to napsané dost podivně..zrovna za chvíli půjdu pro zboží do CZC.CZ a dají mi ho nezabalené…jen v originálním obalu, v žádném balíku…také tedy nechápu, proč bych ho měla nějak jinak balit, vracím ho tak, jak jsem ho dostala (viz bod jejich „řádu“: Ideálne použijte originální balení, včetně všech výplní, ve kterém jste zboží dostali)…ale vypadá to tak, že jejich pravidla jsou jejich pravidla a chtějí to mít zabalené jako balík, protože to budou převážet autem na centrálu ☹…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

Zboží zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy – viz instrukce na reklamačním štítku.
to znamená, ak zabalím tovar do akéhokoľvek obalu, napríklad niekoľkých vrstiev novín, takže nemôže dosť k poškodeniu tovaru behom prepravy – splnila som inštrukciu na reklamačnom štítku. Firma je v tomto prípade povinná reklamovaný tovar prevziať ako reklamáciu.

  • Ideálne použijte originální balení, včetně všech výplní, ve kterém jste zboží dostali.

Tu ide o doporučenie použiť originálne balenie, ale nie je to povinnosť pri reklamácii, dôležité je, aby boli v balení priložené všetky súčasti reklamovaného tovaru.

před 1718 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kajicek94

@JájsemRaibek souhlasím s Vámi. Je mi jasné, že má zákon „navrch“ a ten právo prodejci, aby si mohl diktovat dodáni na pobočku neobsahuje. Manažer i ženská z reklamačního oddělení si myslí, že když je něco psaného v jejich řádu či podmínkách, tak je to „svaté“. Děkuji za odpověď, mějte se

před 1718 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování