Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 28.březen 13:53

Jsou tramvaje přežitek?

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

Každý ví, že ty chvíle, kdy si v parném létě člověk sedne na staré plastové židle z šedesátých let do tramvaje T3, roztáhne si vedle sebe to obrovský okno, otevře si plechovku piva a projíždí rozpalenou Prahou patří v životě mezi ty nejkrásnější.

K otevření otázky mě motivovali níže citovaný příspěvek. Dále už mě dřív taky napadlo, že tramvaje budou přežitek, zbytečně zabírají místa. V čem tkví tedy jejich výhoda oproti například trolejbusům?

Radek Kohoutek, Kolín (novinky.cz)
„Na tom je dobře vidět, jak tento zbytečný přežitek – tramvaje – komplikuje ostatní dopravu. Výhoda nízkého tření při pohybu po kolejích ztrácí na významu při dopravě lehkých nákladů – tedy osob – na krátké vzdálenosti – tedy v centrech měst. Naopak vynikají nevýhody kolejových vozidel – tedy nemožnost dopravit náklad přesně na stanovené místo ve stanovený čas, zábor velkého území, které se nedá využít jinak a nutnost udržovat nákladnou infrastrukturu. Tramvaje tu máme jen z toho důvodu, že v době jejich vzniku byly výhodné a od té doby neměl nikdo odvahu je zrušit. Čím dřív se k tomuto radikálnímu kroku odhodláme, tím lépe. Našim potomkům ušetříme mnoho nákladů a starostí. Silniční vozidla se technickým vývojem neustále zlepšují – emise se snižují, zavádí autonomní řízení i prvky bezpečnosti. Jejich nevýhody se daří odstraňovat. Oproti tomu nevýhody tramvají a osobních vlaků se odstranit nedají. Ty nástupní ostrůvky a koleje tam místo parkovacích míst vždycky budou, dokud to nezrušíme.“

Jen tak mimo téma, docela mě pobavil popis Prahy od jiného pana jako"… maloměšťácký díře plný vyfetel, tlustejch taxikářů, ředitelů zeměkoule, různejch podivínů a netáhel… "

Dal k tématu, tedy. Jsou tramvaje, řečený trambaje, již v dnešní době přežitek?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 28.březen 13:53

Jsou tramvaje přežitek?

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

Každý ví, že ty chvíle, kdy si v parném létě člověk sedne na staré plastové židle z šedesátých let do tramvaje T3, roztáhne si vedle sebe to obrovský okno, otevře si plechovku piva a projíždí rozpalenou Prahou patří v životě mezi ty nejkrásnější.

K otevření otázky mě motivoval níže citovaný příspěvek. Dále už mě dřív taky napadlo, že tramvaje budou přežitek, zbytečně zabírají místa. V čem tkví tedy jejich výhoda oproti například trolejbusům?

Radek Kohoutek, Kolín (novinky.cz)
„Na tom je dobře vidět, jak tento zbytečný přežitek – tramvaje – komplikuje ostatní dopravu. Výhoda nízkého tření při pohybu po kolejích ztrácí na významu při dopravě lehkých nákladů – tedy osob – na krátké vzdálenosti – tedy v centrech měst. Naopak vynikají nevýhody kolejových vozidel – tedy nemožnost dopravit náklad přesně na stanovené místo ve stanovený čas, zábor velkého území, které se nedá využít jinak a nutnost udržovat nákladnou infrastrukturu. Tramvaje tu máme jen z toho důvodu, že v době jejich vzniku byly výhodné a od té doby neměl nikdo odvahu je zrušit. Čím dřív se k tomuto radikálnímu kroku odhodláme, tím lépe. Našim potomkům ušetříme mnoho nákladů a starostí. Silniční vozidla se technickým vývojem neustále zlepšují – emise se snižují, zavádí autonomní řízení i prvky bezpečnosti. Jejich nevýhody se daří odstraňovat. Oproti tomu nevýhody tramvají a osobních vlaků se odstranit nedají. Ty nástupní ostrůvky a koleje tam místo parkovacích míst vždycky budou, dokud to nezrušíme.“

Jen tak mimo téma, docela mě pobavil popis Prahy od jiného pana jako"… maloměšťácký díře plný vyfetel, tlustejch taxikářů, ředitelů zeměkoule, různejch podivínů a netáhel… "

Dal k tématu, tedy. Jsou tramvaje, řečený trambaje, již v dnešní době přežitek?