Zeptal/a se – 16.srpen 18:23
Právo a zákony – Ostatní právo a zákony
Dobrý den,
mám dotaz k § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně
spotřebitele, možný odkaz: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-634#p24-7-v .
Je tam psáno, že „Prodávající se dopustí přestupku tím, že …
v rozporu s § 19 odst. 1 nepřijme reklamaci nebo nevydá spotřebiteli
písemné potvrzení o reklamaci se stanovenými údaji …“
Spadá do slovíček „stanovenými údaji“ i špatně uvedený údaj
zaměstnancem na reklamačním protokolu? Stalo se to, že zaměstnankyně
společnosti, u které jsem podával reklamaci napsala místo toho, že
preferuji vrácení peněz to, že preferuji opravu a na to mi byl výrobek
opraven. Je mi jasné, že existuje nějaká posloupnost, jak prodejce může
reklamaci řešit (nejprve oprava, poté výměna, poté sleva, atd.), ale
záleží také na domluvě.
Děkuji za názor,
kajicek94
Zeptal/a se – 16.srpen 19:03
Právo a zákony – Ostatní právo a zákony
Dobrý den,
mám dotaz k § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně
spotřebitele, možný odkaz: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-634#p24-7-v .
Je tam psáno, že „Prodávající se dopustí přestupku tím, že …
v rozporu s § 19 odst. 1 nepřijme reklamaci nebo nevydá spotřebiteli
písemné potvrzení o reklamaci se stanovenými údaji …“
Spadá do slovíček „stanovenými údaji“ i špatně uvedený údaj
zaměstnancem na reklamačním protokolu? Stalo se to, že zaměstnankyně
společnosti, u které jsem podával reklamaci napsala místo toho, že
preferuji vrácení peněz to, že preferuji opravu a na to mi byl výrobek
opraven. Je mi jasné, že existuje nějaká posloupnost, jak prodejce může
reklamaci řešit (nejprve oprava, poté výměna, poté sleva, atd.), ale
záleží také na domluvě.
Děkuji za názor,
kajicek94
EDIT: Omlouvám se, zapomněl jsem dodat, že jsem společně s reklamací dodával průvodní dopis ve kterém stálo, že preferuji dobropis.