Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.srpen 18:23

Musí být stanovené údaje správné?

Právo a zákony – Ostatní právo a zákony

Dobrý den,
mám dotaz k § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, možný odkaz: https://www.za­konyprolidi.cz/cs/1992-634#p24-7-v .
Je tam psáno, že „Prodávající se dopustí přestupku tím, že … v rozporu s § 19 odst. 1 nepřijme reklamaci nebo nevydá spotřebiteli písemné potvrzení o reklamaci se stanovenými údaji …“
Spadá do slovíček „stanovenými údaji“ i špatně uvedený údaj zaměstnancem na reklamačním protokolu? Stalo se to, že zaměstnankyně společnosti, u které jsem podával reklamaci napsala místo toho, že preferuji vrácení peněz to, že preferuji opravu a na to mi byl výrobek opraven. Je mi jasné, že existuje nějaká posloupnost, jak prodejce může reklamaci řešit (nejprve oprava, poté výměna, poté sleva, atd.), ale záleží také na domluvě.

Děkuji za názor,
kajicek94

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.srpen 19:03

Musí být stanovené údaje správné?

Právo a zákony – Ostatní právo a zákony

Dobrý den,
mám dotaz k § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, možný odkaz: https://www.za­konyprolidi.cz/cs/1992-634#p24-7-v .
Je tam psáno, že „Prodávající se dopustí přestupku tím, že … v rozporu s § 19 odst. 1 nepřijme reklamaci nebo nevydá spotřebiteli písemné potvrzení o reklamaci se stanovenými údaji …“
Spadá do slovíček „stanovenými údaji“ i špatně uvedený údaj zaměstnancem na reklamačním protokolu? Stalo se to, že zaměstnankyně společnosti, u které jsem podával reklamaci napsala místo toho, že preferuji vrácení peněz to, že preferuji opravu a na to mi byl výrobek opraven. Je mi jasné, že existuje nějaká posloupnost, jak prodejce může reklamaci řešit (nejprve oprava, poté výměna, poté sleva, atd.), ale záleží také na domluvě.

Děkuji za názor,
kajicek94

EDIT: Omlouvám se, zapomněl jsem dodat, že jsem společně s reklamací dodával průvodní dopis ve kterém stálo, že preferuji dobropis.