Avatar uživatele
kajicek94

Musí být stanovené údaje správné?

Dobrý den,
mám dotaz k § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, možný odkaz: https://www.za­konyprolidi.cz/cs/1992-634#p24-7-v .
Je tam psáno, že „Prodávající se dopustí přestupku tím, že … v rozporu s § 19 odst. 1 nepřijme reklamaci nebo nevydá spotřebiteli písemné potvrzení o reklamaci se stanovenými údaji …“
Spadá do slovíček „stanovenými údaji“ i špatně uvedený údaj zaměstnancem na reklamačním protokolu? Stalo se to, že zaměstnankyně společnosti, u které jsem podával reklamaci napsala místo toho, že preferuji vrácení peněz to, že preferuji opravu a na to mi byl výrobek opraven. Je mi jasné, že existuje nějaká posloupnost, jak prodejce může reklamaci řešit (nejprve oprava, poté výměna, poté sleva, atd.), ale záleží také na domluvě.

Děkuji za názor,
kajicek94

EDIT: Omlouvám se, zapomněl jsem dodat, že jsem společně s reklamací dodával průvodní dopis ve kterém stálo, že preferuji dobropis.

Zajímavá 0 před 2051 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Tvoje chyba, že jsi nekontroloval co zaměstnanec píše.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Ale prodejce Vám přece písemné potvrzení o reklamaci
se stanovenými údaji vydal. Domnívám se, že jste je dokonce
podepsal…

Protokol jste měl zkontrolovat hned.
Zpětně se těžko něčeho domůžete,
obzvláště, pokud půjde o tvrzení proti tvrzení.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
kajicek94

Pro ivzez: neuvedl jsem jednu důležitou informaci – s reklamačním protokolem jsem pokládal i průvodní dopis, ve kterém píši, že preferuji dobropis. Tvrzení proti tvrzení to tedy není, moje chyba, že jsem to zde nenapsal. Co myslíte, kryjí „ty dvě slovíčka“ i chyby zaměstnanců? Díky :)

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Přečetl jste si i ten § 19, odst. 1?

Podle mne je v tom reklamačním protokolu všechno, co v něm být má, a obávám se, že průvodní dopis, který jste musel napsat dříve, nemusí být dostatečně průkazný. Při podání reklamace jste mohl změnit názor a skutečnost, že jste reklamační protokol převzal bez námitek, by tomu mohla nasvědčovat.

Ta dvě slovíčka nekryjí chyby zaměstnanců. Chybu zaměstnance jste podle mne překryl Vy převzetím protokolu. (Ovšem to je jen můj názor, někdo další to může vnímat jinak.)

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kajicek94

Děkuji za odpověď. Ano, přečetl jsem si i § 19, odst. 1. Podle toho také usuzuji můj dotaz, ovšem se mohu plést a škoda, že neexistuje nějaké podrobnější vysvětlení těch slovíček :( Každopádně by mi nedalo, kdybych to nevyzkoušel. Společnost mi k reklamačnímu protokolu přiložila podmínky reklamace. V jednom odstavci je psáno, že je možné reklamovat i reklamační protokol – takže počítají s nějakou chybou. Máte ovšem pravdu, že jsem si to měl překontrolovat, je to můj problém.

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Nejsem si jista, jestli se skutečnost, že lze reklamovat i reklamační protokol, dá vysvětlit tak, že lze reklamovat i chybu, kterou zákazník v podstatě odsouhlasil. Ale za zkoušku nic nedáte.

před 2050 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kajicek94

Pro Drap: Děkuji za názor. Společnost mi k reklamačnímu protokolu přiložila podmínky reklamace. V jednom odstavci je psáno, že je možné reklamovat i reklamační protokol – takže počítají s nějakou chybou. Máte ovšem pravdu, že jsem si to měl překontrolovat, je to můj problém. Nebudu kvůli té blbosti kontaktovat ČOI, ale pouze je chci o tom informovat. Můžete mi tedy ještě sdělit, zda si myslíte, že „ty dvě slovíčka“ kryjí i chyby zaměstnanců? Díky :)

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek