Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 14.srpen 23:20

Objektifikujete osoby zájmového pohlaví?

Zdraví – Ostatní zdraví

Objektifikace ženy je pojem, se kterým jsem se setkal v souvislosti s kritikou různých reklam a billboardů, které využívají vyobrazení žen v lascivních pózách, spoře oděných nebo doprovázených nějakým dvojsmyslným komentářem. (viz např. anketu Sexistické prasátečko)
Naposled šlo třeba o příspěvek Městské policie Praha na facebooku, který měl zatraktivnit MP pro uchazeče o zaměstnání pomocí fotky ženy ve spodním prádle která se baví s hlídkou MP přes okénko služebního auta.

Takové reklamy prý objektifikují ženu, tedy degradují ji na objekt sexuálního uspokojení pro muže. A to je prý špatně.

No a otázka se týká duševní činnosti, kterou každý zdravý muž provozuje, kdykoli vidí mladou a zdravou ženu. Jde o určité představy, které se týkají fantazijních sexuálních aktivit provozovaných s danou ženou. Tedy její objektifikace.

Zkrátka a dobře, vidíte v létě mladou urostlou holku v šatičkách a pomýšlíte na to, co příjemného byste s ní prováděli. Je to téměř automatické. Třeba dneska jsem cestou pěšky z Lidlu domů takhle objektifikoval asi 5 nebo 6 žen.

Samozřejmě nejde o nějaké snění o znásilnění. V reálu jsem plně srozuměný s tím, že bych ji musel nějak zaujmout, seznámit se vzájemně a dospět k oboustrannému souhlasu, a pak ke vzájmenému potěšení. Akorát při té letmé několika vteřinové fantazii tohle všechno přeskočím a jde se rovnou na věc. 🙂

Takže to vypadá, že v duchu objektifikuju ženy. A to prý je snad špatné, když je to v reklamě. Je to špatné, i když se to děje jen v mojí hlavě? Výčitky nemám ovšem žádné. Koncept hříchu spáchaného myšlenkou neuznávám, to ať si nechá ten, koho to baví.

Jak jste na tom vy? Aby byla otázka pro všechny, udělal jsem ji tak šikovně, že můžou odpovídat muži i ženy rozličných orientací.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 15.srpen 17:21

Objektifikujete osoby zájmového pohlaví?

Zdraví – Ostatní zdraví

Objektifikace ženy je pojem, se kterým jsem se setkal v souvislosti s kritikou různých reklam a billboardů, které využívají vyobrazení žen v lascivních pózách, spoře oděných nebo doprovázených nějakým dvojsmyslným komentářem. (viz např. anketu Sexistické prasátečko)
Naposled šlo třeba o příspěvek Městské policie Praha na facebooku, který měl zatraktivnit MP pro uchazeče o zaměstnání pomocí fotky ženy ve spodním prádle která se baví s hlídkou MP přes okénko služebního auta.

Takové reklamy prý objektifikují ženu, tedy degradují ji na objekt sexuálního uspokojení pro muže. A to je prý špatně.

No a otázka se týká duševní činnosti, kterou každý zdravý muž provozuje, kdykoli vidí mladou a zdravou ženu. Jde o určité představy, které se týkají fantazijních sexuálních aktivit provozovaných s danou ženou. Tedy její objektifikace.

Zkrátka a dobře, vidíte v létě mladou urostlou holku v šatičkách a pomýšlíte na to, co příjemného byste s ní prováděli. Je to téměř automatické. Třeba dneska jsem cestou pěšky z Lidlu domů takhle objektifikoval asi 5 nebo 6 žen.

Samozřejmě nejde o nějaké snění o znásilnění. V reálu jsem plně srozuměný s tím, že bych ji musel nějak zaujmout, seznámit se vzájemně a dospět k oboustrannému souhlasu, a pak ke vzájmenému potěšení. Akorát při té letmé několika vteřinové fantazii tohle všechno přeskočím a jde se rovnou na věc. 🙂

Takže to vypadá, že v duchu objektifikuju ženy. A to prý je snad špatné, když je to v reklamě. Je to špatné, i když se to děje jen v mojí hlavě? Výčitky nemám ovšem žádné. Koncept hříchu spáchaného myšlenkou neuznávám, to ať si nechá ten, koho to baví.

Jak jste na tom vy? Aby byla otázka pro všechny, udělal jsem ji tak šikovně, že můžou odpovídat muži i ženy rozličných orientací.


Doplnění:

Myslím, že an v těch reklamách nejde o učinění ženy předmětem bez jakékoli vůle. Jde prostě o to připoutat pozornost kolemjdoucího, čtenáře, diváka apod. Některé reklamy jsou skutečně stupidní třeba tohle: https://www.pra­satecko.cz/ima­ges/stetky/pos­tavime.jpg ve mně spíš vzbuzuje pocit trapnosti než nějaký motiv půjčit si lešení zrovna od té firmy. Nicméně to, že je něco trapné a pobaví to snad jen alkoholika s nedodělanou základkou, neznamená, že je to škodlivé, čili že to např. působí na muže nebo chlapce tak, že se budou k ženám chovat hůř. To je podle mě blbost a boj proti tomuto „sexismu“ spíš smrdí prosazováním svého vkusu a mentorováním společnosti.

Jinak mě napadlo, že vlastně skoro všichni chlapi jsou chlíváci, jen gentleman to na sobě nedá znát. 🙂

Trošku mi chybí odpovědi žen nebo gayů, jak se dívají na ty svoje objekty oni.