Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 15.únor 16:30

Jaký předmět podle vás chybí na základní škole?

Vzdělání a práce – Základní školy

Je nějaký předmět, který by podle vás měl být součástí osnov již základní škol, ale chybí? Že si lidský život za desetiletí a století jaksi posunul, ale školství na to nezareagovalo? A pokud vás něco napadne, tak na úkor jakého předmětu byste to zařadili?

Třeba já si ze základní školy pamatuju desítky a stovky hodin geometrie, kdy se furt čmáraly pravítkem různé čáry, a kroužily kružítkém různé kružnice, počítaly objemy a obsahy těles se kterýma člověk snad ani nepřijde do styku..jako třeba nikdy jsem se nesetkal ze situací kdy by mi k něčemu bylo umět vypočítat objem useknutého kužele, vy jo?

Takže třeba já bych polovičku geometrie úplně proškrtal, a místo toho by se mohli děti učit třeba jak správně vyplnit daňového přiznání, nebo předmět Základy finanční gramotnosti by nebyl zas tak úplně od věci, v době kdy na 800 tisíc lidí je uvalená exekuce.

Holky by se místo skákání do dálky a roznožky přes kozu v tělocviku mohli učit třeba Lekce sebeobrany. Chápu že když na ně v přírodě zaútočí hroch, tak že i takovej běh a šplh se jim může hodit, protože před ním utečou a vyšplhaj na strom, ale rozhodně se ho nezbavěj tím, že přes něj skočej skrčku. A s lekcemi sebeobrany jako povinným školním předmětem by ho mohli klidně i zakleknout..

A třeba počítače by měly bejt povinný max od 2. třídy (pokud nejsou), a nepozději od 2. stupně pak základy programování.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 15.únor 18:22

Jaký/který předmět podle vás chybí na základní škole?

Vzdělání a práce – Základní školy

Je nějaký předmět, který by podle vás měl být součástí osnov již základní škol, ale chybí? Že si lidský život za desetiletí a století jaksi posunul, ale školství na to nezareagovalo? A pokud vás něco napadne, tak na úkor jakého předmětu byste to zařadili?

Třeba já si ze základní školy pamatuju desítky a stovky hodin geometrie, kdy se furt čmáraly pravítkem různé čáry, a kroužily kružítkém různé kružnice, počítaly objemy a obsahy těles se kterýma člověk snad ani nepřijde do styku..jako třeba nikdy jsem se nesetkal ze situací kdy by mi k něčemu bylo umět vypočítat objem useknutého kužele, vy jo?

Takže třeba já bych polovičku geometrie úplně proškrtal, a místo toho by se mohli děti učit třeba jak správně vyplnit daňového přiznání, nebo předmět Základy finanční gramotnosti by nebyl zas tak úplně od věci, v době kdy na 800 tisíc lidí je uvalená exekuce.

Holky by se místo skákání do dálky a roznožky přes kozu v tělocviku mohli učit třeba Lekce sebeobrany. Chápu že když na ně v přírodě zaútočí hroch, tak že i takovej běh a šplh se jim může hodit, protože před ním utečou a vyšplhaj na strom, ale rozhodně se ho nezbavěj tím, že přes něj skočej skrčku. A s lekcemi sebeobrany jako povinným školním předmětem by ho mohli klidně i zakleknout..

A třeba počítače by měly bejt povinný max od 2. třídy (pokud nejsou), a nepozději od 2. stupně pak základy programování.