Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 7.leden 19:35

Jak postupovat když firma odmítá zaplatit fakturu za programátorské služby?

Právo a zákony – Obchodní právo

Dobrý den,

chci se zeptat na Váš názor jak postupovat dále proti firmě, která si objednala programátorské služby od mé firmy, dodala zadání (email), proběhl odhad (časový a finanční) s tím, že další věci doladíme v průběhu. Jednalo se o web, kde firma nestíhala vývoj a tak si pronajala naše služby. Vývoj probíhal, zadání bylo nepřesně specifikované, což ale u většiny programátorských věcí je, a ladí se tyto věci za pochodu. Vývoj se lehce protáhl (mimo (zdůrazňuji) odhadovaný 21 dní) se vývoj protáhl na cca 60 dní, také díky tomu, že koncový zákazník dodával nové funkcionality a připomínky na ni (to co nebylo specifikováno přesně). Tato firma až do fakturace neměla žádnou tendenci při nespokojenosti a protahování říci „stop“ dále vás nechceme, nevyhovujete. Po fakturaci, která díky novým věcem v zadání, měla být i vyšší než dohodnutá časová dotace a na ní hodinová dohodnutá cena, jsem firmě odpustil cca 20% ceny za případné kvalitavitní nedostatky, ale především kvůli obchodním vztahům a navíc jsme ještě udělali práci, která v zadání nebyla. Jednatel firmy po převzetí faktury říkal, že až web bude spuštěn(což byla kontrola a přesměrování z jejich strany), tak vyfakturujeme (zatím komunikace bez reklamace). Po cca 10 dnech napsal, že fakturu budeme krátit v tom stylu, že něco nebylo v pořádku. Uběhlo již přes měsíc, od jednatele nemám ani peníze, ani připomínky na reklamaci a výrazně odmítá zaplatit. Ani nemá tendenci na to, abychom reklamaci vyřešili, prostě jen nechce platit. Údajně proto, že mu zákazník nezaplatil, což bohužel není naše věc a ani o tom nebyla udělaná smlouva. Co vy na to? Jak s ním naložit?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 8.leden 13:45

Jak postupovat když firma odmítá zaplatit fakturu za programátorské služby?

Právo a zákony – Obchodní právo

Dobrý den,

chci se zeptat na Váš názor jak postupovat dále proti firmě, která si objednala programátorské služby od mé firmy, dodala zadání (email), proběhl odhad (časový a finanční) s tím, že další věci doladíme v průběhu. Jednalo se o web, kde firma nestíhala vývoj a tak si pronajala naše služby. Vývoj probíhal, zadání bylo nepřesně specifikované, což ale u většiny programátorských věcí je, a ladí se tyto věci za pochodu. Vývoj se lehce protáhl (mimo (zdůrazňuji) odhadovaný 21 dní) se vývoj protáhl na cca 60 dní, také díky tomu, že koncový zákazník dodával nové funkcionality a připomínky na ni (to co nebylo specifikováno přesně). Tato firma až do fakturace neměla žádnou tendenci při nespokojenosti a protahování říci „stop“ dále vás nechceme, nevyhovujete. Po fakturaci, která díky novým věcem v zadání, měla být i vyšší než dohodnutá časová dotace a na ní hodinová dohodnutá cena, jsem firmě odpustil cca 20% ceny za případné kvalitavitní nedostatky, ale především kvůli obchodním vztahům a navíc jsme ještě udělali práci, která v zadání nebyla. Jednatel firmy po převzetí faktury říkal, že až web bude spuštěn(což byla kontrola a přesměrování z jejich strany), tak vyfakturujeme (zatím komunikace bez reklamace). Po cca 10 dnech napsal, že fakturu budeme krátit v tom stylu, že něco nebylo v pořádku. Uběhlo již přes měsíc, od jednatele nemám ani peníze, ani připomínky na reklamaci a výrazně odmítá zaplatit. Ani nemá tendenci na to, abychom reklamaci vyřešili, prostě jen nechce platit. Údajně proto, že mu zákazník nezaplatil, což bohužel není naše věc a ani o tom nebyla udělaná smlouva. Co vy na to? Jak s ním naložit?
Doplňuji:
Edit: Není tohle náhodou otázka obchodního zákoníku než občanského? Když je to mezi podnikateli a nejedná se o spotřebu (ale s webem se dále nakládá jako s obchodním artiklem)?

Děkuji za odpovědi.