Odpověděl/a – 19.říjen 11:26
Je jej. Zase nějaký bloud na ubohé zákazníky.
Baterie EFB je bežná olověná baterie snad i „jenom“ s tekutým
elektrolytem. Je určená pro cyklické namáhání, tedy hlavně pro styl jizdy
start – stop. Jediný rozdíl je v konstrukci olověných desek. Jsou
mohutnější aby se při proudovém namáhání nekroutily. Je na nich více
olova, tedy zákonitě musí být dražší. Proč si také něco nepřirazit za
to EFB! Nabíjet se může jakoukoli!! nabíječkou, při dodržení zásad
nabíjení. Nejlépe nabíječkou s automatickým vypínáním, neboť
přebíjení škodí každému akumulátoru, stejně tak jako hluboké
podvybití. Požadavek častějšího dobíjení vyplívá z předpokladu, že
se používá právě v režimu start stop. V tomto případě alternátor
většinou nestačí baterii dobíjet. Ve městě určitě. Nic nového pod
sluncem. Jenom snad ta zkratka označení takto upravených akumulátorů.
Jestli akumulátor dobít, nebo ne, se zjišťuje tak, že se alespoň po
12 hodinovém stání změří napětí na svorkách. Pokud je menší než
12,5V tak dobít.
Odpověděl/a – 19.říjen 11:55
Je jej. Zase nějaký bloud na ubohé zákazníky.
Baterie EFB je bežná olověná baterie snad i „jenom“ s tekutým
elektrolytem. Je určená pro cyklické namáhání, tedy hlavně pro styl jizdy
start – stop. Jediný rozdíl je v konstrukci olověných desek. Jsou
mohutnější aby se při proudovém namáhání nekroutily. Je na nich více
olova, tedy zákonitě musí být dražší. Proč si také něco nepřirazit za
to EFB! Nabíjet se může jakoukoli!! nabíječkou, při dodržení zásad
nabíjení. Nejlépe nabíječkou s automatickým vypínáním, neboť
přebíjení škodí každému akumulátoru, stejně tak jako hluboké
podvybití. Požadavek častějšího dobíjení vyplývá z předpokladu, že
se používá právě v režimu start stop. V tomto případě alternátor
většinou nestačí baterii dobíjet. Ve městě určitě. Nic nového pod
sluncem. Jenom snad ta zkratka označení takto upravených akumulátorů.
Jestli akumulátor dobít, nebo ne, se zjišťuje tak, že se alespoň po
12 hodinovém stání změří napětí na svorkách. Pokud je menší než
12,5V tak dobít.