Odpověděl/a – 17.duben 14:31
Vyjímečná situace, vyjímečný stav. Není to protiústavní a věř nebo ne, ale ani jednotlivé části ústavy nepočítaly (přímo) s takovou krizovou, vyjímečnou situací (pandemií). Jinak nouzový stav tam samozřejmě je (a ten vláda vyhlásit může – a nikdo jiný). Nouzový stav a s ním spojená nařízení vlády (která přímo nesmí odporova vyšším zákonům) DO JISTÉ míry mohou omezovat svoboy občanů (když je to v jejich zájmu – bezpečí, zdraví,…). A nic porušeno nebylo.
Jde o ochranu zdraví svou a hlavně i ostatních a na tom není nic
protiústavního. Ústava s krizemi počítá, i když ne do zcela všech
podrobností. Svoboda na úkor zdraví? Svoboda je omezována (určována)
zákony, spravedlností i vzniklými situacemi/krizemi. Vyjímečný stav
s něčím takovým počítá a vláda musí jednat v soudladu se zákony, ale
i podle situace (nemělo by si to odporovat… a taky neodporuje).
Nechápu tvoje „Opírá ale nenařízuje to ten zákon.” Ne, nařizuje to
vláda, která se opírá o ten zákon a vláda to nařizovat může. Jo občan
nesmí dělat, co zákon zakzuje a nemusí dělat, co zákon nenařizuje.
Vládní nařízení jsou pod zákony, ale v krizových situacích může (a
taky musí) dle situace nařizovat a to se musí dodržovat.
Je to vláda (vládne, rozhoduje, nařizuje), byť v tomto systému chaoticky a
většinou na základě konsensů. Má oprávnění k nouzovému stavu,
vydávání nařízení i omezení.
Na tom ani nesejde. Parlament má neomezenou zákonodárnou moc (omezena jen
jejich vlastní omezeností – hloupostí, nerozhodností, nejednoty…)..
nějaký zákon není? Vytvoří se , pozmění se dle situace nebo rozmarů
idiotů v tom parlamentním davu.
Ústava je dle hierarchie takový hlavní zákon, ale jsou to „jen“ takové
všeobecná a hlavně krátká ustanovení. Kecá se tam halvně o svobodě,
definici našeho státu, rozdělení moci, demokracii atpod. Ostatní upravují
jiné zákony – a jistá svoboda jde omezit, když jde o zdraví (a
podobně) z nařízení vlády. Jde o svobodu, práva a ZDRAVÍ. Svoboda
neznamená, dělat si co chceme.
Stručně řečeno vláda může vyhlásit v krizové situace nouzový stav a
může omezovat jistá práva a svobody, vše se to řídí postupy, ústavou
atd. Je to složitý proces. „K omezování práv a svobod občanů, příp.
ukládání povinností, může z titulu nouzového stavu obecně docházet jen
relativně okrajově v souvislosti s činností veřejné správy
směřující k odvracení příčin či následků krizových situací.” To,
co vláda nařizuje/nařídila není v rozporu. Doslova je řečeno i to, že
vláda může omezit i třeba svobodu pohybu a pobytu osob atd (i provoz
podnikání, škol a podobných a dokonce nařídit občanům, co dělat –
tedy nejen nedělat), když je krizová situace a souvisí to s ní – kvůli
zdraví, bezpečnosti a jejich zachování.
Pokud tě někdo chytí bez respirátoru a dají ti pokutu, můžeš se obrátit
na soud, popřípadě na ús. soud, když si budeš stát vehementně za svým,
že tě k tomu nikdo nemůže nutit. ;) Je to tvoje právo – hájit se (ale
na tvé straně nebude).
Vláda by taky MOHLA jen doporučovat. Kolik lidí myslíš, že by to pak
dodržovalo? Nikdo. Vláda je do jisté míry oprávněna rozhodovat.
A obvzlášť v vyjímečných situacích. Představ si, že vláda je od
toho, aby vládla, je hlavní složkou výkonné moci. To jsou šoky, že?
:D
Pokud si někdo myslí, že postupuje neoprávněně, neschopně – třeba
i z vlastních řad, tak je tu rezignace, demise, odvolání, hlasování
o nedůvěře, PS, ústavní soud, prezident, atd.
Aby bylo jasno, tak já nejsme příznivcem této vlády ale ano celého tohoto
systému. Ale nic protiústavního se neděje a s nařízeními (a určitými
omezeními) souhlasím byť se mi nelíbí.
Doporučuji přečíst: https://www.pravniprostor.cz/clanky/ustavni-pravo/pravomoci-vlady-za-nouzoveho-stavu
Je možno samozřejmě zneužít krizového a nouzového stavu (ale k tomu
nedošlo). Říkají to jen nespokojenci a přímí odpůrci vlády.
K nespokojenosti je důvod (je krize, jsou omezení, je nouzový stav). Já
jsem taky nespokojený a vláda je mi ukradená, ALE nepostupuje nezákonně ani
proti ústavě. Jendná v souladu s ústavou, zákony i stuací (tu vymezují
ty jednotlivé zákony).
Kdo tvrdí, že vláda jedná neoprávněně, nezná ústavu, nechápe význam
svobod ani jeijch definice a úpravy dle zákonů. Nechtějí si připustit, že
jsou buď jen zaujatí vůči vládě a nebo jsou znechuceni vlastní
(omezující) situací a dávají vše za vinu vládě, tak tvrdí, že jedná
protiústavně.
Odpověděl/a – 17.duben 14:53
Vyjímečná situace, vyjímečný stav. Není to protiústavní a věř nebo ne, ale ani jednotlivé části ústavy nepočítaly (přímo) s takovou krizovou, vyjímečnou situací (pandemií). Jinak nouzový stav tam samozřejmě je (a ten vláda vyhlásit může – a nikdo jiný). Nouzový stav a s ním spojená nařízení vlády (která přímo nesmí odporova vyšším zákonům) DO JISTÉ míry mohou omezovat svoboy občanů (když je to v jejich zájmu – bezpečí, zdraví,…). A nic porušeno nebylo.
Jde o ochranu zdraví svou a hlavně i ostatních a na tom není nic
protiústavního. Ústava s krizemi počítá, i když ne do zcela všech
podrobností. Svoboda na úkor zdraví? Svoboda je omezována (určována)
zákony, spravedlností i vzniklými situacemi/krizemi. Vyjímečný stav
s něčím takovým počítá a vláda musí jednat v soudladu se zákony, ale
i podle situace (nemělo by si to odporovat… a taky neodporuje).
Nechápu tvoje „Opírá ale nenařízuje to ten zákon.” Ne, nařizuje to
vláda, která se opírá o ten zákon a vláda to nařizovat může. Jo občan
nesmí dělat, co zákon zakzuje a nemusí dělat, co zákon nenařizuje.
Vládní nařízení jsou pod zákony, ale v krizových situacích může (a
taky musí) dle situace nařizovat a to se musí dodržovat.
Je to vláda (vládne, rozhoduje, nařizuje), byť v tomto systému chaoticky a
většinou na základě konsensů. Má oprávnění k nouzovému stavu,
vydávání nařízení i omezení.
Na tom ani nesejde. Parlament má neomezenou zákonodárnou moc (omezena jen
jejich vlastní omezeností – hloupostí, nerozhodností, nejednoty…)..
nějaký zákon není? Vytvoří se , pozmění se dle situace nebo rozmarů
idiotů v tom parlamentním davu.
Ústava je dle hierarchie takový hlavní zákon, ale jsou to „jen“ takové
všeobecná a hlavně krátká ustanovení. Kecá se tam halvně o svobodě,
definici našeho státu, rozdělení moci, demokracii atpod. Ostatní upravují
jiné zákony – a jistá svoboda jde omezit, když jde o zdraví (a
podobně) z nařízení vlády. Jde o svobodu, práva a ZDRAVÍ. Svoboda
neznamená, dělat si co chceme.
Stručně řečeno vláda může vyhlásit v krizové situace nouzový stav a
může omezovat jistá práva a svobody, vše se to řídí postupy, ústavou
atd. Je to složitý proces. „K omezování práv a svobod občanů, příp.
ukládání povinností, může z titulu nouzového stavu obecně docházet jen
relativně okrajově v souvislosti s činností veřejné správy
směřující k odvracení příčin či následků krizových situací.” To,
co vláda nařizuje/nařídila není v rozporu. Doslova je řečeno i to, že
vláda může omezit i třeba svobodu pohybu a pobytu osob atd (i provoz
podnikání, škol a podobných a dokonce nařídit občanům, co dělat –
tedy nejen nedělat), když je krizová situace a souvisí to s ní – kvůli
zdraví, bezpečnosti a jejich zachování.
Pokud tě někdo chytí bez respirátoru a dají ti pokutu, můžeš se obrátit
na soud, popřípadě na ús. soud, když si budeš stát vehementně za svým,
že tě k tomu nikdo nemůže nutit. ;) Je to tvoje právo – hájit se (ale
na tvé straně nebude).
Jsou hierarchie právních norem. Ano lidé mají svobodu, práva, právo na
vzdělání, ale vše je nějak ukotveno a jedny zákony jsou nadřezené nad
jinými. Svoboda není neomezená, ale je vždy něčím omezená (zákony.
vymezením) a v krizových situacích může být o jisté míry ještě víc
omezena, pokud to situace vyžaduje. To, že zákon přímo nenařizuje nošení
roušek/respirátorů je jedno – nařizuje to vláda v nouzovém stavu
v soudladu se zákonem a nosit se musí. Prváno an vzdělání má každý, to
nikdo nebere. Proto vznikly alternativy jako domácí vyučování atd. Ale
i tohle právo ustupuje do pozadí v nouzovém stavu.
Oháníš se některými zákony, ale zapomínáš na jejich hierarchii,
právní nadřazenost a podřazenost a na krizové situace/nouzový stav, kdy je
vláda oprávněna nařizovat něco, co omezuje a nebo něco lidem ukládá
(povinnosti). Podle situace a v souladu s ústavou.
Vláda by taky MOHLA jen doporučovat. Kolik lidí myslíš, že by to pak
dodržovalo? Nikdo. Vláda je do jisté míry oprávněna rozhodovat.
A obvzlášť v vyjímečných situacích. Představ si, že vláda je od
toho, aby vládla, je hlavní složkou výkonné moci. To jsou šoky, že?
:D
Pokud si někdo myslí, že postupuje neoprávněně, neschopně – třeba
i z vlastních řad, tak je tu rezignace, demise, odvolání, hlasování
o nedůvěře, PS, ústavní soud, prezident, atd.
Aby bylo jasno, tak já nejsme příznivcem této vlády ale ano celého tohoto
systému. Ale nic protiústavního se neděje a s nařízeními (a určitými
omezeními) souhlasím byť se mi nelíbí.
Doporučuji přečíst: https://www.pravniprostor.cz/clanky/ustavni-pravo/pravomoci-vlady-za-nouzoveho-stavu
Je možno samozřejmě zneužít krizového a nouzového stavu (ale k tomu
nedošlo). Říkají to jen nespokojenci a přímí odpůrci vlády.
K nespokojenosti je důvod (je krize, jsou omezení, je nouzový stav). Já
jsem taky nespokojený a vláda je mi ukradená, ALE nepostupuje nezákonně ani
proti ústavě. Jendná v souladu s ústavou, zákony i stuací (tu vymezují
ty jednotlivé zákony).
Kdo tvrdí, že vláda jedná neoprávněně, nezná ústavu, nechápe význam
svobod ani jeijch definice a úpravy dle zákonů. Nechtějí si připustit, že
jsou buď jen zaujatí vůči vládě a nebo jsou znechuceni vlastní
(omezující) situací a dávají vše za vinu vládě, tak tvrdí, že jedná
protiústavně.
Odpověděl/a – 17.duben 16:44
Výjimečná situace, výjimečný stav. Není to protiústavní, a věř nebo ne, ani jednotlivé části ústavy nepočítaly (přímo) s takovou krizovou, výjimečnou situací (pandemií). Jinak nouzový stav tam samozřejmě je (a ten vláda vyhlásit může – a nikdo jiný). Nouzový stav a s ním spojená nařízení vlády (která přímo nesmí odporova vyšším zákonům) DO JISTÉ míry mohou omezovat svobody občanů (když je to v jejich zájmu – bezpečí, zdraví,…). A nic porušeno nebylo.
Jde o ochranu zdraví svou a hlavně i ostatních a na tom není nic
protiústavního. Ústava s krizemi počítá, i když ne do zcela všech
podrobností. Svoboda na úkor zdraví? Svoboda je omezována (určována)
zákony, spravedlností i vzniklými situacemi/krizemi. Vyjímečný stav
s něčím takovým počítá a vláda musí jednat v soudladu se zákony, ale
i podle situace (nemělo by si to odporovat… a taky neodporuje).
Nechápu tvoje „Opírá ale nenařízuje to ten zákon.” Ne, nařizuje to
vláda, která se opírá o ten zákon a vláda to nařizovat může. Jo občan
nesmí dělat, co zákon zakzuje a nemusí dělat, co zákon nenařizuje.
Vládní nařízení jsou pod zákony, ale v krizových situacích může (a
taky musí) dle situace nařizovat a to se musí dodržovat.
Je to vláda (vládne, rozhoduje, nařizuje), byť v tomto systému chaoticky a
většinou na základě konsensů. Má oprávnění k nouzovému stavu,
vydávání nařízení i omezení.
Na tom ani nesejde. Parlament má neomezenou zákonodárnou moc (omezena jen
jejich vlastní omezeností – hloupostí, nerozhodností, nejednoty…)..
nějaký zákon není? Vytvoří se , pozmění se dle situace nebo rozmarů
idiotů v tom parlamentním davu.
Ústava je dle hierarchie takový hlavní zákon, ale jsou to „jen“ takové
všeobecná a hlavně krátká ustanovení. Kecá se tam halvně o svobodě,
definici našeho státu, rozdělení moci, demokracii atpod. Ostatní upravují
jiné zákony – a jistá svoboda jde omezit, když jde o zdraví (a
podobně) z nařízení vlády. Jde o svobodu, práva a ZDRAVÍ. Svoboda
neznamená, dělat si co chceme.
Stručně řečeno vláda může vyhlásit v krizové situace nouzový stav a
může omezovat jistá práva a svobody, vše se to řídí postupy, ústavou
atd. Je to složitý proces. „K omezování práv a svobod občanů, příp.
ukládání povinností, může z titulu nouzového stavu obecně docházet jen
relativně okrajově v souvislosti s činností veřejné správy
směřující k odvracení příčin či následků krizových situací.” To,
co vláda nařizuje/nařídila není v rozporu. Doslova je řečeno i to, že
vláda může omezit i třeba svobodu pohybu a pobytu osob atd (i provoz
podnikání, škol a podobných a dokonce nařídit občanům, co dělat –
tedy nejen nedělat), když je krizová situace a souvisí to s ní – kvůli
zdraví, bezpečnosti a jejich zachování.
Pokud tě někdo chytí bez respirátoru a dají ti pokutu, můžeš se obrátit
na soud, popřípadě na ús. soud, když si budeš stát vehementně za svým,
že tě k tomu nikdo nemůže nutit. ;) Je to tvoje právo – hájit se (ale
na tvé straně nebude).
Jsou hierarchie právních norem. Ano lidé mají svobodu, práva, právo na
vzdělání, ale vše je nějak ukotveno a jedny zákony jsou nadřezené nad
jinými. Svoboda není neomezená, ale je vždy něčím omezená (zákony.
vymezením) a v krizových situacích může být o jisté míry ještě víc
omezena, pokud to situace vyžaduje. To, že zákon přímo nenařizuje nošení
roušek/respirátorů je jedno – nařizuje to vláda v nouzovém stavu
v soudladu se zákonem a nosit se musí. Prváno an vzdělání má každý, to
nikdo nebere. Proto vznikly alternativy jako domácí vyučování atd. Ale
i tohle právo ustupuje do pozadí v nouzovém stavu.
Oháníš se některými zákony, ale zapomínáš na jejich hierarchii,
právní nadřazenost a podřazenost a na krizové situace/nouzový stav, kdy je
vláda oprávněna nařizovat něco, co omezuje a nebo něco lidem ukládá
(povinnosti). Podle situace a v souladu s ústavou.
Vláda by taky MOHLA jen doporučovat. Kolik lidí myslíš, že by to pak
dodržovalo? Nikdo. Vláda je do jisté míry oprávněna rozhodovat.
A obvzlášť v vyjímečných situacích. Představ si, že vláda je od
toho, aby vládla, je hlavní složkou výkonné moci. To jsou šoky, že?
:D
Pokud si někdo myslí, že postupuje neoprávněně, neschopně – třeba
i z vlastních řad, tak je tu rezignace, demise, odvolání, hlasování
o nedůvěře, PS, ústavní soud, prezident, atd.
Aby bylo jasno, tak já nejsme příznivcem této vlády ale ano celého tohoto
systému. Ale nic protiústavního se neděje a s nařízeními (a určitými
omezeními) souhlasím byť se mi nelíbí.
Doporučuji přečíst: https://www.pravniprostor.cz/clanky/ustavni-pravo/pravomoci-vlady-za-nouzoveho-stavu
Je možno samozřejmě zneužít krizového a nouzového stavu (ale k tomu
nedošlo). Říkají to jen nespokojenci a přímí odpůrci vlády.
K nespokojenosti je důvod (je krize, jsou omezení, je nouzový stav). Já
jsem taky nespokojený a vláda je mi ukradená, ALE nepostupuje nezákonně ani
proti ústavě. Jendná v souladu s ústavou, zákony i stuací (tu vymezují
ty jednotlivé zákony).
Kdo tvrdí, že vláda jedná neoprávněně, nezná ústavu, nechápe význam
svobod ani jeijch definice a úpravy dle zákonů. Nechtějí si připustit, že
jsou buď jen zaujatí vůči vládě a nebo jsou znechuceni vlastní
(omezující) situací a dávají vše za vinu vládě, tak tvrdí, že jedná
protiústavně.