Odpověděl/a – 17.duben 13:17
Něco v otázce – srovnání se současností.
"Abychom školy pochopili, musíme znát historické souvislosti.
Ze začátku, po statisíce let, se děti vzdělávaly samy prostřednictvím sebe-řízených her a prozkoumávání
Z nejrůznějších důvodů, ať už náboženských nebo světských, vzešla a postupně se šířila myšlenka všeobecného, povinného vzdělávání. Vzdělávání bylo chápáno jako indoktrinace.
Se vzestupem školní výuky začali lidé považovat učení za dětskou práci. Ty stejné silově-asertivní metody, které byly užívány pro to, aby děti pracovaly na polích a v továrnách, byly přirozeně přesunuty do škol.
V posledních letech se metody používané ve školství staly mírnějšími, ale základní předpoklad se nezměnil. Učení je stále definováno jako dětská práce a silově asertivní prostředky jsou používány, aby děti přiměly tuto práci vykonávat."
atd.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/strucna-historie-vzdelavani/
–
„Jak vypadala škola minulosti? Srovnání se současností.“
http://www.ceskaskola.cz/2019/09/jak-vypadala-skola-minulosti-v-cem-je.html
Nečetl jste žádnou knihu o školství v minulosti? Třeba Pan učitel, Zapadlí vlastenci, Výminkáři , Školák Kája Mařík, Domácí učitel,
Autoři – B. Němcová, K. V. Rais. F. Háj, V. Hálek,
Odpověděl/a – 17.duben 13:18
Něco v otázce – srovnání se současností.
"Abychom školy pochopili, musíme znát historické souvislosti. Nejde jen o předmět, jak uvádí Nassin, ale celý styl výuky především v zimě, děti pracovaly na polích atd.
Ze začátku, po statisíce let, se děti vzdělávaly samy prostřednictvím sebe-řízených her a prozkoumávání
Z nejrůznějších důvodů, ať už náboženských nebo světských, vzešla a postupně se šířila myšlenka všeobecného, povinného vzdělávání. Vzdělávání bylo chápáno jako indoktrinace.
Se vzestupem školní výuky začali lidé považovat učení za dětskou práci. Ty stejné silově-asertivní metody, které byly užívány pro to, aby děti pracovaly na polích a v továrnách, byly přirozeně přesunuty do škol.
V posledních letech se metody používané ve školství staly mírnějšími, ale základní předpoklad se nezměnil. Učení je stále definováno jako dětská práce a silově asertivní prostředky jsou používány, aby děti přiměly tuto práci vykonávat."
atd.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/strucna-historie-vzdelavani/
–
„Jak vypadala škola minulosti? Srovnání se současností.“
http://www.ceskaskola.cz/2019/09/jak-vypadala-skola-minulosti-v-cem-je.html
Nečetl jste žádnou knihu o školství v minulosti? Třeba Pan učitel, Zapadlí vlastenci, Výminkáři , Školák Kája Mařík, Domácí učitel,
Autoři – B. Němcová, K. V. Rais. F. Háj, V. Hálek,
Odpověděl/a – 17.duben 13:23
Něco v otázce – srovnání se současností.
"Abychom školy pochopili, musíme znát historické souvislosti.
Nejde jen o předmět, jak uvádí Nassin, ale celý styl výuky. Především v zimě, děti pracovaly na polích atd.
Ze začátku, po statisíce let, se děti vzdělávaly samy prostřednictvím sebe-řízených her a prozkoumávání
Z nejrůznějších důvodů, ať už náboženských nebo světských, vzešla a postupně se šířila myšlenka všeobecného, povinného vzdělávání. Vzdělávání bylo chápáno jako indoktrinace.
Se vzestupem školní výuky začali lidé považovat učení za dětskou práci. Ty stejné silově-asertivní metody, které byly užívány pro to, aby děti pracovaly na polích a v továrnách, byly přirozeně přesunuty do škol.
V posledních letech se metody používané ve školství staly mírnějšími, ale základní předpoklad se nezměnil. Učení je stále definováno jako dětská práce a silově asertivní prostředky jsou používány, aby děti přiměly tuto práci vykonávat."
atd.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/strucna-historie-vzdelavani/
–
„Jak vypadala škola minulosti? Srovnání se současností.“
http://www.ceskaskola.cz/2019/09/jak-vypadala-skola-minulosti-v-cem-je.html
Nečetl jste žádnou knihu o školství v minulosti? Třeba Pan učitel, Zapadlí vlastenci, Výminkáři , Školák Kája Mařík, Domácí učitel,
Autoři – B. Němcová, K. V. Rais. F. Háj, V. Hálek,
Odpověděl/a – 17.duben 13:40
Nejde jen o předmět Informatika, jak uvádí Nassin, ale o celý styl výuky, docházky, tresty atd.
1. Něco v otázce – srovnání se současností.
2. „Abychom školy pochopili, musíme znát historické souvislosti.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/strucna-historie-vzdelavani/
–
3. "Jak vypadala škola minulosti? Srovnání se současností."í “
Najdete odpovědi na otázky redaktory,
"Jaké tedy byly školní řády a psaná či nepsaná pravidla ve škole
v minulosti?
My se k těm trestům dostaneme. Zkusme ale jít ještě dál do minulosti.
Existují nějaká psaná pravidla třeba ještě ze středověku?
V kolika letech tehdy děti nastupovaly do školy?
Kryl se tehdejší školní rok s dnešním?
Měly děti ve škole i jiné povinnosti než se jen učit? Ze starších
pramenů víme, že si školu musely i uklízet.
Co nastalo, pokud zlobily a školní řády nedodržovaly? Jaké byly formy
trestu?
Existovaly i nějaké polepšovny?
Jenom pro shrnutí: jak moc se lišila škola v 19. století od školy století jednadvacátého?
Určitě se od dětí vyžadovala mnohem větší kázeň. Nicméně je
pravda, že už na začátku 20. století se začaly objevovat názory, že
výchova založená na drilu rozhodně není správná. Řada učitelů se
začala věnovat mnohem uvolněnější výuce. Je to vlastně doba, kdy
začínají směry, kterým dnes říkáme alternativní pedagogika, jako byla
například Marie Montessori a řada dalších. Takže už za první republiky
vidíme, že školní prostředí se začíná víc přizpůsobovat dětskému
naturelu. To je asi ten největší rozdíl. Je pravda, že po roce 1948 tady
nastala poměrně velká ideologizace výuky a opět velmi striktní režim,
leckdy o to složitější, že děti věděly, že něco jiného se říká ve
škole a něco jiného doma. Na druhou stranu některé věci zůstaly poměrně
stejné. Víceméně se učí stále stejné předměty, jako je matematika,
fyzika a řada dalších. Leckdy děti chodí do stále stejné školní budovy
jako v 19. století, jenom to prostředí je dnes vlídnější a méně
striktní."
Autor:
Milena Štráfeldová
Nečetl jste žádnou knihu o školství v minulosti? Třeba Pan učitel, Zapadlí vlastenci, Výminkáři , Školák Kája Mařík, Domácí učitel,
Autoři – B. Němcová, K. V. Rais. F. Háj, V. Hálek,