Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.duben 15:30

Je to filosofická otázka.

1. Vzpomněla jsem si na Aristotela.

Podstata je to,.a) co je, např. člověk, kámen, tedy jsoucno. a b) nehpředvídaná, náhodná událost, příhoda, tedy to, co souvisí s něčím a nemůže samo o sobě existovat – např. kvalita, kvantita vztah. – tedy co se vztahuje k a) . Z toho pak vznikají soudy – např. člověk je smrtelný, kámen je tvrdý – kvalita. ,

2. Ještě Sartre – ten tvrdil, že představa, , tedy nějaká myšlenka, jak bude něco vypaadat, co vytvořím je dřív než skutečnost.

Takže v tom případě je myšlenka podstatou skutečnosti, tedy existence. .

3. Nebo třeba z pohledu dialektiky . Např. písek je podstatou něčeho, co se nám ve skutečnosti jeví jako cihla. To, co poznáme rozumem, je částečně skryto, je pod povrchem, to viditelné poznáme smysly

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.duben 15:35

Je to filosofická otázka.

1. Vzpomněla jsem si na Aristotela.

Podstata je to,.a) co je, např. člověk, kámen, tedy jsoucno. a b) nehpředvídaná, náhodná událost, příhoda, tedy to, co souvisí s něčím a nemůže samo o sobě existovat – např. kvalita, kvantita vztah. – tedy co se vztahuje k a) . Z toho pak vznikají soudy – např. člověk je smrtelný, kámen je tvrdý – kvalita. ,

2. Ještě Sartre – ten tvrdil, že představa, , tedy nějaká myšlenka, jak bude něco vypaadat, co vytvořím, tedy podstata je dřív než skutečnost.

Takže v tom případě je myšlenka podstatou skutečnosti, tedy existence něčeho. .

3. Nebo třeba z pohledu dialektiky . Např. písek je podstatou něčeho, co se nám ve skutečnosti jeví jako cihla. To, co poznáme rozumem, je částečně skryto, je pod povrchem, to viditelné poznáme smysly. Vztah – podstata – jev – skutečnost.