Odpověděl/a – 30.březen 13:29
Dogma to je, ale totalita to není.
Totalita je diktatura ideologie/strany. Demokracie není diktatura.
Ale zcela pozitivně vnímat nejde, protože vláda lidu nikdy nebyla a není.
Často je to vláda skupiny („zástupců“) nebo vláda davu anebo taky
úředníků. Nejblíž by měla k demokracii anarchie/bezvládí, ale to by
nebylo prospěšné pro nikoho, žádná spravedlnost, řád, lidi jako
zvířata, násilí, jedni by utlačovali druhé (silní slabší),…
Je zranitelná, nestabilní, nestálá, proměnlivá.
Důležité je jestli se na to díváš jako na formu vlády nebo jako na
politický systém. Demokratický systém znamená, že se všichni lidi můžou
ucházet o politické úřady, jsou si před zákonem rovni, mají stejná
práva, svobody,… Alespoň se to říká.
Zapomíná se taky, že hlas většiny není žádným důkazem spravedlnosti.
A taky nezapomínejme na tyranii většiny.
Hlavně se manipuluje, desinformuje, zneužívají se svobody na úkor rovnosti
nebo naopak, zneužívá se nezvdělanosti, vládnou jednotlivci v chaotické
vládě konsenů, v ničí prospěch, často jen ve svůj.
Každý shledává ústavu, parlament, demokracii, liberálnost za něco
dokonalého, nezpochybnitelného a spojují si to se spravedlností, i když to
se spravedlností často nemusí mít nic společného. Jsou to pojmy, kterých
se zneužívá a hlavně to jsou dogmata. To nejvyšší představuje
demokracie. Ta je zcela nezpochybnitelná, vnímána jako „nejvyšší dobro
pro lid a společnost.“
Odpověděl/a – 30.březen 13:35
Dogma to je, ale totalita to není.
Totalita je diktatura ideologie/strany. Demokracie není diktatura.
Ale zcela pozitivně vnímat nejde, protože vláda lidu nikdy nebyla a není.
Často je to vláda skupiny („zástupců“) nebo vláda davu anebo taky
úředníků. Nejblíž by měla k demokracii anarchie/bezvládí, ale to by
nebylo prospěšné pro nikoho, žádná spravedlnost, řád, lidi jako
zvířata, násilí, jedni by utlačovali druhé (silní slabší),…
Je zranitelná, nestabilní, nestálá, proměnlivá.
Důležité je jestli se na to díváš jako na formu vlády nebo jako na
politický systém. Demokratický systém znamená, že se všichni lidi můžou
ucházet o politické úřady, jsou si před zákonem rovni, mají stejná
práva, svobody,… Alespoň se to říká.
Zapomíná se taky, že hlas většiny není žádným důkazem spravedlnosti.
A taky nezapomínejme na tyranii většiny.
Hlavně se manipuluje, desinformuje, zneužívají se svobody na úkor rovnosti
nebo naopak, zneužívá se nezvdělanosti, vládnou jednotlivci v chaotické
vládě konsenů, v ničí prospěch, často jen ve svůj.
Každý shledává ústavu, parlament, demokracii, liberálnost za něco
dokonalého, nezpochybnitelného a spojují si to se spravedlností, i když to
se spravedlností často nemusí mít nic společného. Jsou to pojmy, kterých
se zneužívá a hlavně to jsou dogmata. To nejvyšší představuje
demokracie. Ta je zcela nezpochybnitelná, vnímána jako „nejvyšší dobro
pro lid a společnost.“ Nemusí to tak být obzvlášť když demokracie ve
formě vlády neexistuje (a představuje něco jiného), a politický systém je
jen součástí celého státního celku včetně formy vlády. Nemusí znamenat
skoro nic. Označení spravedlivý/nespravedlivý je přesnější a
jednodušši. Pojem/dogma demokracie se za ní jen maskuje a zneužívá se.
Demokratické nerovná se nezpochybnitelně spravedlivému.