Odpověděl/a – 13.únor 14:17
Nechápu jak to myslíš? Kdo co nemůže měnit?
Suverénní stát si svoje zákony i ústavu tvoří a mění sám. Jinak by to
nebyl stát. Ten, co suverénní není de facto není státem. Něco jiného
jsou důležité mezinárodní smlouvy, které mohou mít stejné postavení
jako zákon/ústava. Pak se i ostatní zákony v tom státě musí
přizbůsobovat těm smlouvám. Například podepsání mírové dohody je taky
mezinárodní smlouva, ale typičtější jsou nějaké smlouvy o lidských
právech, svobodě, válčení, pak obchodní a podobné. To jsou ty
základní.
Smlouvy jsou o dohodě, státy je akceptují nebo je samy tvoří podle
domluvy. Dva nebo více států. Nemusí souhlasit když nechcou (kromě
mírových a podobných smluv s uloženými podmínkami, ty už mohou být
nucené).
Je tu i právo silnějšího a nadřazeného, ale to už není nic právně
oficiálního. Někdo udává směr a jiným nezbývá než se nechat vést nebo
přijímat politiku a ekonomiku toho státu. ONa se totiž bezprostředně
dotkne i toho druhého státu. A nejen v mezinárodním obchodě.
Národní zákony nemohou měnit nějaké organizace. EU to může regulovat
(státy nemusí se vším souhlasit, ale pak jsou nějaké následky), vydávat
vyhlášky, nařízení, směrnice a podobně. Je to omezující, ale EU je
unie, stát, i když nejednotný. Ostatní jsou v něm dobrovolně a
vyhlášky se dotýkají hlavně ekonomik států, prodej, koupě, produkty,
podnikání.
Unie je mnohem horší než federace, některé historické unie fungovaly
docela dobře, ale EU určitě ne. A ani federace nejsou dokonalé. Pokud to
opravdu není plně jednotné, pak to nebude fungovat jako jeden stát v zájmu
všech (jako nekoloniální nenacionalistická říše).
Odpověděl/a – 13.únor 14:18
Nechápu jak to myslíš? Kdo co nemůže měnit?
Suverénní stát si svoje zákony i ústavu tvoří a mění sám. Jinak by to
nebyl stát. Ten, co suverénní není de facto není státem. Něco jiného
jsou důležité mezinárodní smlouvy, které mohou mít stejné postavení
jako zákon/ústava. Pak se i ostatní zákony v tom státě musí
přizbůsobovat těm smlouvám. Například podepsání mírové dohody je taky
mezinárodní smlouva, ale typičtější jsou nějaké smlouvy o lidských
právech, svobodě, válčení, pak obchodní a podobné. To jsou ty
základní.
Smlouvy jsou o dohodě, státy je akceptují nebo je samy tvoří podle
domluvy. Dva nebo více států. Nemusí souhlasit když nechcou (kromě
mírových a podobných smluv s uloženými podmínkami, ty už mohou být
nucené).
Je tu i právo silnějšího a nadřazeného, ale to už není nic právně
oficiálního. Někdo udává směr a jiným nezbývá než se nechat vést nebo
přijímat politiku a ekonomiku toho státu. Ona se totiž bezprostředně
dotkne i toho druhého státu. A nejen v mezinárodním obchodě.
Národní zákony nemohou měnit nějaké organizace. EU to může regulovat
(státy nemusí se vším souhlasit, ale pak jsou nějaké následky), vydávat
vyhlášky, nařízení, směrnice a podobně. Je to omezující, ale EU je
unie, stát, i když nejednotný. Ostatní jsou v něm dobrovolně a
vyhlášky se dotýkají hlavně ekonomik států, prodej, koupě, produkty,
podnikání.
Unie je mnohem horší než federace, některé historické unie fungovaly
docela dobře, ale EU určitě ne. A ani federace nejsou dokonalé. Pokud to
opravdu není plně jednotné, pak to nebude fungovat jako jeden stát v zájmu
všech (jako nekoloniální nenacionalistická říše).
To jsem to rozepsal. Snad si počteš. 😛