Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 3.leden 18:53

Dominantní ruka dělá ty dominantní úkony. Ty hlavní, složitější, co vyžadují obratnost, cit a větší pozornost. Samozřejmě když ta dominantní zrovna nějak nemůže, tak ji nahradí i ta druhá (příklad s řazením u leváků).
Ale učit se něco na nedominantní vůbec ničemu nevadí. U hrani5na hudební nástroje (a plno jiných úkonů) jsou často potřeba obě ruky, kdy obě dělají něco důležitého (namísto toho, aby levá jen asistovala a něco přidžovala). Takže hra na hudební nástroje taky znamená, že procvičujeme i tu nedominantní ruku. A je zajímavé, že je všemi uznáváno, že hra na nějaký hudební nástroj je z mnoha důvodu prospěšné, pro mysl, soustředění a vnímavost, ale i to že to podporuje chápání a rozvíjí další schopnosti (a dovednosti), se kterými souvisí. Takže, když při hraní na hud. nástroje aktivně zapojujeme obě ruce a i ta nedominantní se musí učit, tak je jasné, že to používají nedominantní ruky vůbec ničemu nevadí (jak někteří stále tvrdí).
Ale myslím, že stále platí, že i když je při takových činnostech nutná a aktivní potřeba obou rukou, tak stále lidi víc zaměstnávají tu dominantní a že právě ona dělá ty složitější úkony.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 3.leden 19:10

Dominantní ruka dělá ty dominantní úkony. Ty hlavní, složitější, co vyžadují obratnost, cit a větší pozornost. Samozřejmě když ta dominantní zrovna nějak nemůže, tak ji nahradí i ta druhá (příklad s řazením u leváků).
Ale učit se něco na nedominantní vůbec ničemu nevadí. U hrani5na hudební nástroje (a plno jiných úkonů) jsou často potřeba obě ruky, kdy obě dělají něco důležitého (namísto toho, aby levá jen asistovala a něco přidžovala). Takže hra na hudební nástroje taky znamená, že procvičujeme i tu nedominantní ruku. A je zajímavé, že je všemi uznáváno, že hra na nějaký hudební nástroj je z mnoha důvodu prospěšné, pro mysl, soustředění a vnímavost, ale i to že to podporuje chápání a rozvíjí další schopnosti (a dovednosti), se kterými souvisí. Takže, když při hraní na hud. nástroje aktivně zapojujeme obě ruce a i ta nedominantní se musí učit, tak je jasné, že to používají nedominantní ruky vůbec ničemu nevadí (jak někteří stále tvrdí).
Ale myslím, že stále platí, že i když je při takových činnostech nutná a aktivní potřeba obou rukou, tak stále lidi víc zaměstnávají tu dominantní a že právě ona dělá ty složitější úkony, pokud to jde. A že se řídí právě podle ní i u takových činností a soustředí se víc na ni a podle ní přizpůsobují tu levou (která ovšem taky vykonává něco důležitého a aktivně dělá něco, při čem se musíme, alespoň částečně, soustředit i na ni).