Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.listopad 12:09

Na s. 13 je uvedené METODICKÉ DOPORUČENÍPRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM, autorem je MŠMT.

fhttps://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:a1-vTb7fakYJ:https://www.e­du.cz/wp-content/upload­s/2020/09/meto­dika_DZV__23_0­9_final.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz&cli­ent=firefox-b-d

Celkový odkaz – řešeno v některých školách

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Praha%2C+23­.+9.+2020METO­DICK%C3%89+DO­PORU%C4%8CEN%C­3%8DPRO+VZD%C4%9AL%C3%81­V%C3%81N%C3%8D+DIS­TAN%C4%8CN%C3%8DM+ZP%C5%­AESOBEM

7. ZPŮSOBY A PRAVIDLA HODNOCENÍ a více na str 13

"Naopak je třeba s ev tomto citlivém období vyvarovat situací, které zasahují do osobní integrity, jako je on-line zkoušení jednotlivce před třídou, povinné fotografován, vystupování před kamerou, požadování informací z žákova soukromí atp.

Vhodné je zapojit do procesu učení i zájmové aktivity konkrétních žáků a využívat potenciál propojování formálního a neformálního vzdělávání.!

Při hodnocení v průběhu distančního vzdělávání škola dodržuje pravidla a kritéria hodnocení, která jsou dle
školského zákona součástí školního řádu konkrétní školy. Pokud to situace vyžaduje, je možné školní řád v této
oblasti upravit/doplnit tak, aby odpovídal i požadavkům případného distančního způsobu vzdělávání" atd."

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.listopad 12:14

Je vydané METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Autorem je MŠMT.

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:a1-vTb7fakYJ:https://­www.edu.cz/wp-content/upload­s/2020/09/meto­dika_DZV__23_0­9_final.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz&cli­ent=firefox-b-d

Celkový odkaz – použití ve školách

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Praha%2C+23­.+9.+2020METO­DICK%C3%89+DO­PORU%C4%8CEN%C­3%8DPRO+VZD%C4%9AL%C3%81­V%C3%81N%C3%8D+DIS­TAN%C4%8CN%C3%8DM+ZP%C5%­AESOBEM

7. ZPŮSOBY A PRAVIDLA HODNOCENÍ – více na str 13

"Naopak je třeba se v tomto citlivém období vyvarovat situací, které zasahují do osobní integrity, jako je on-line zkoušení jednotlivce před třídou, povinné fotografován, vystupování před kamerou, požadování informací z žákova soukromí atp.

Vhodné je zapojit do procesu učení i zájmové aktivity konkrétních žáků a využívat potenciál propojování formálního a neformálního vzdělávání.!

Při hodnocení v průběhu distančního vzdělávání škola dodržuje pravidla a kritéria hodnocení, která jsou dle školského zákona součástí školního řádu konkrétní školy. Pokud to situace vyžaduje, je možné školní řád v této oblasti upravit/doplnit tak, aby odpovídal i požadavkům případného distančního způsobu vzdělávání" atd."

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.listopad 16:52

Je vydané METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Autorem je MŠMT.

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:a1-vTb7fakYJ:https://­www.edu.cz/wp-content/upload­s/2020/09/meto­dika_DZV__23_0­9_final.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz&cli­ent=firefox-b-d

Celkový odkaz – použití ve školách

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Praha%2C+23­.+9.+2020METO­DICK%C3%89+DO­PORU%C4%8CEN%C­3%8DPRO+VZD%C4%9AL%C3%81­V%C3%81N%C3%8D+DIS­TAN%C4%8CN%C3%8DM+ZP%C5%­AESOBEM

7. ZPŮSOBY A PRAVIDLA HODNOCENÍ – více na str 13

"Naopak je třeba se v tomto citlivém období vyvarovat situací, které zasahují do osobní integrity, jako je on-line zkoušení jednotlivce před třídou, povinné fotografován, vystupování před kamerou, požadování informací z žákova soukromí atp.

Vhodné je zapojit do procesu učení i zájmové aktivity konkrétních žáků a využívat potenciál propojování formálního a neformálního vzdělávání.!

Při hodnocení v průběhu distančního vzdělávání škola dodržuje pravidla a kritéria hodnocení, která jsou dle školského zákona součástí školního řádu konkrétní školy. Pokud to situace vyžaduje, je možné školní řád v této oblasti upravit/doplnit tak, aby odpovídal i požadavkům případného distančního způsobu vzdělávání" atd."

"Kamera –

Učitel má přístup k hardware a software, který umožňuje přenos informací a komunikac dětmi/žáky/studenty a rodiči on-line formou (například webkamera, sluchátka či reproduktor a mikrofon).
− Škola má předem určenou techniku, která v případě přechodu na vzdělávání distančním způsobem může
být zapůjčena žákům/studentům, kteří ji potřebují. Zápůjčka techniky je řešena smlouvou o výpůjčce.
− Je předem stanovena a připravena jednotná softwarová platforma, komunikační kanál a společná pravidla
pro komunikaci s dětmi/žáky/stu­denty i rodiči (viz níže).: atd.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.listopad 17:12

Je vydané METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Autorem je MŠMT.

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:a1-vTb7fakYJ:https://­www.edu.cz/wp-content/upload­s/2020/09/meto­dika_DZV__23_0­9_final.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz&cli­ent=firefox-b-d

Celkový odkaz – použití ve školách

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Praha%2C+23­.+9.+2020METO­DICK%C3%89+DO­PORU%C4%8CEN%C­3%8DPRO+VZD%C4%9AL%C3%81­V%C3%81N%C3%8D+DIS­TAN%C4%8CN%C3%8DM+ZP%C5%­AESOBEM

7. ZPŮSOBY A PRAVIDLA HODNOCENÍ – více na str 13

"Naopak je třeba se v tomto citlivém období vyvarovat situací, které zasahují do osobní integrity, jako je on-line zkoušení jednotlivce před třídou, povinné fotografování, vystupování před kamerou, požadování informací z žákova soukromí atp.

Vhodné je zapojit do procesu učení i zájmové aktivity konkrétních žáků a využívat potenciál propojování formálního a neformálního vzdělávání.!

Při hodnocení v průběhu distančního vzdělávání škola dodržuje pravidla a kritéria hodnocení, která jsou dle školského zákona součástí školního řádu konkrétní školy. Pokud to situace vyžaduje, je možné školní řád v této oblasti upravit/doplnit tak, aby odpovídal i požadavkům případného distančního způsobu vzdělávání" atd."

"Kamera –

Učitel má přístup k hardware a software, který umožňuje přenos informací a komunikac dětmi/žáky/studenty a rodiči on-line formou (například webkamera, sluchátka či reproduktor a mikrofon).
− Škola má předem určenou techniku, která v případě přechodu na vzdělávání distančním způsobem může
být zapůjčena žákům/studentům, kteří ji potřebují. Zápůjčka techniky je řešena smlouvou o výpůjčce.
− Je předem stanovena a připravena jednotná softwarová platforma, komunikační kanál a společná pravidla

pro komunikaci s dětmi/žáky/stu­denty i rodiči (viz níže).: atd.

Uvedla jsem jen obecný pohled, ale jako středoškolák jste si mohl přečíst, že je třeba respektovat stanovená pravidla školy, i když to ústní zkoušení s využítím kamery není na jedné straně OK, ale zabraňuje podvádění.

Slyším to denně v ČRo, že mnozí žáci nerespektují soukromí a zveřejnění záběry na netu.

Jenže jde o doporučení, nikoliv zákonné opatření, pokud nemáte kameru, domluvit se s učitelem. Je třeba posuzovat případ od případu, tudíž to nezáleží na mě.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.listopad 18:36

Je vydané METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Autorem je MŠMT.

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:a1-vTb7fakYJ:https://­www.edu.cz/wp-content/upload­s/2020/09/meto­dika_DZV__23_0­9_final.pdf+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz&cli­ent=firefox-b-d

Celkový odkaz – použití ve školách

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Praha%2C+23­.+9.+2020METO­DICK%C3%89+DO­PORU%C4%8CEN%C­3%8DPRO+VZD%C4%9AL%C3%81­V%C3%81N%C3%8D+DIS­TAN%C4%8CN%C3%8DM+ZP%C5%­AESOBEM

7. ZPŮSOBY A PRAVIDLA HODNOCENÍ – více na str 13

"Naopak je třeba se v tomto citlivém období vyvarovat situací, které zasahují do osobní integrity, jako je on-line zkoušení jednotlivce před třídou, povinné fotografování, vystupování před kamerou, požadování informací z žákova soukromí atp.

Vhodné je zapojit do procesu učení i zájmové aktivity konkrétních žáků a využívat potenciál propojování formálního a neformálního vzdělávání.!

Při hodnocení v průběhu distančního vzdělávání škola dodržuje pravidla a kritéria hodnocení, která jsou dle školského zákona součástí školního řádu konkrétní školy. Pokud to situace vyžaduje, je možné školní řád v této oblasti upravit/doplnit tak, aby odpovídal i požadavkům případného distančního způsobu vzdělávání" atd."

"Kamera –

Učitel má přístup k hardware a software, který umožňuje přenos informací a komunikac dětmi/žáky/studenty a rodiči on-line formou (například webkamera, sluchátka či reproduktor a mikrofon).
− Škola má předem určenou techniku, která v případě přechodu na vzdělávání distančním způsobem může
být zapůjčena žákům/studentům, kteří ji potřebují. Zápůjčka techniky je řešena smlouvou o výpůjčce.
− Je předem stanovena a připravena jednotná softwarová platforma, komunikační kanál a společná pravidla

pro komunikaci s dětmi/žáky/stu­denty i rodiči (viz níže).: atd. "

Uvedla jsem jen obecný pohled, ale jako středoškolák jste si mohl přečíst, že je třeba respektovat stanovená pravidla školy, i když to ústní zkoušení s využitím kamery není na jedné straně OK, ale zabraňuje podvádění.

Slyším to denně v ČRo, že mnozí žáci nerespektují soukromí a zveřejnění záběry na netu.

Jenže jde o doporučení, nikoliv zákonné opatření, pokud nemáte kameru, domluvit se s učitelem. Je třeba posuzovat případ od případu, tudíž to nezáleží na mně.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 25.únor 11:27

Je vydané METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Autorem je MŠMT.

https://www.e­du.cz/metodika-pro-vzdelavani-distancnim-zpusobem/

Celkový odkaz – použití ve školách
https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=web+klame­ra+p%C5%99io+v%C3%BDu­ce+

7. ZPŮSOBY A PRAVIDLA HODNOCENÍ – více na str 13

"Naopak je třeba se v tomto citlivém období vyvarovat situací, které zasahují do osobní integrity, jako je on-line zkoušení jednotlivce před třídou, povinné fotografování, vystupování před kamerou, požadování informací z žákova soukromí atp.

Vhodné je zapojit do procesu učení i zájmové aktivity konkrétních žáků a využívat potenciál propojování formálního a neformálního vzdělávání.!

Při hodnocení v průběhu distančního vzdělávání škola dodržuje pravidla a kritéria hodnocení, která jsou dle školského zákona součástí školního řádu konkrétní školy. Pokud to situace vyžaduje, je možné školní řád v této oblasti upravit/doplnit tak, aby odpovídal i požadavkům případného distančního způsobu vzdělávání" atd."

"Kamera –

Učitel má přístup k hardware a software, který umožňuje přenos informací a komunikac dětmi/žáky/studenty a rodiči on-line formou (například webkamera, sluchátka či reproduktor a mikrofon).
− Škola má předem určenou techniku, která v případě přechodu na vzdělávání distančním způsobem může
být zapůjčena žákům/studentům, kteří ji potřebují. Zápůjčka techniky je řešena smlouvou o výpůjčce.
− Je předem stanovena a připravena jednotná softwarová platforma, komunikační kanál a společná pravidla

pro komunikaci s dětmi/žáky/stu­denty i rodiči (viz níže).: atd. "

Uvedla jsem jen obecný pohled, ale jako středoškolák jste si mohl přečíst, že je třeba respektovat stanovená pravidla školy, i když to ústní zkoušení s využitím kamery není na jedné straně OK, ale zabraňuje podvádění.

Slyším to denně v ČRo, že mnozí žáci nerespektují soukromí a zveřejnění záběry na netu.

Jenže jde o doporučení, nikoliv zákonné opatření, pokud nemáte kameru, domluvit se s učitelem. Je třeba posuzovat případ od případu, tudíž to nezáleží na mně.