Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.říjen 5:08

Absolutně nechápete pojmy. IQ je různorodá škála vyvinutého myšlení. Logické myšlení, matematické myšlení, emocionální myšlení, … Vpodstatě každý člověk na planetě má nějaké IQ/EQ vyšší, nějaké nižší. Škola, vzdělání atp. – nezvyšují IQ, poněvadž to je dáno strukturou mozku, genotypem, … To znamená, že IQ nemá co dělat se schopností učit se, pílí, zapisováním poznámek a plněním testů. Celý školský systém je postaven mimo vazbu na IQ právě z toho hlediska, že počítá s učebnicemi, sešity, testy, … Škola systematicky připravuje průměrné jedince na základní principy života ve společnosti a dává způsob, jak dorovnat nedostatek inteligence různými pomocnými mechanismy. Principem vysoké inteligence je právě nízká až žádná potřeba kompenzovat učení jakýmikoli pomůckami. Pokud se tedy dítě vrací ze školy znuděné, bez talentu a s brbláním, že to nejde – pak není problém v IQ. Bohužel rodiče ve školském systému vytvořily nesmyslné pojmy a názory, kterými tlačí své děti k úspěchu. To vede k vytvoření šikany, … Mám pro vás ještě jednu smutnou zprávu – IQ nikdy nebylo jedno číslo a neexistuje jeden výklad inteligence. Existuje tisíce studií, desetitisíce testů a každá studie i test považuje svou škálu hodnot a své poznatky k těm hodnotám. Proto poznáte průměrného jedince – takový se vytasí číslem a hned je jasné, že ani netuší, jaký test dělal a co to číslo znamená. Neexistuje žádná standardizovaná škála, ani studie – existují pouze kluby, školy, hnutí, … – které určují pro vstup nějaký test a škálu, ale samotný pojem IQ je jen dohad mezi inteligenty … Samozřejmě – školy, co požadují pro vstup nějaké hodnoty IQ testu, to nejsou běžné školy, o kterých jsem psal výše. Tam by mělo smysl řešit IQ. Aby bylo jasno – dítě bez vysoké inteligence se ve škole naučí matematický vzorec, aniž by podrobněji chápalo jak funguje. Má pomůcku, nemusí být chytré. Dítě s vysokou inteligencí uvidí vzorec a hned ví výsledek, většinou komplexně chápe proč, jen to třeba neumí vysvětlit. Na hraně geniality se uvádí 3–7 % populace. Pro ně se opravdu školy nebudovaly …

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.říjen 9:59

Absolutně nechápete pojmy. IQ je různorodá škála vyvinutého myšlení. Logické myšlení, matematické myšlení, emocionální myšlení,… V podstatě každý člověk na planetě má nějaké IQ/EQ vyšší, nějaké nižší. Škola, vzdělání atp. – nezvyšují IQ, poněvadž to je dáno strukturou mozku, genotypem, … To znamená, že IQ nemá co dělat se schopností učit se, pílí, zapisováním poznámek a plněním testů. Celý školský systém je postaven mimo vazbu na IQ právě z toho hlediska, že počítá s učebnicemi, sešity, testy,… Škola systematicky připravuje průměrné jedince na základní principy života ve společnosti a dává způsob, jak dorovnat nedostatek inteligence různými pomocnými mechanismy. Principem vysoké inteligence je právě nízká až žádná potřeba kompenzovat učení jakýmikoli pomůckami. Pokud se tedy dítě vrací ze školy znuděné, bez talentu a s brbláním, že to nejde – pak není problém v IQ. Bohužel rodiče ve školském systému vytvořily nesmyslné pojmy a názory, kterými tlačí své děti k úspěchu. To vede k vytvoření šikany, … Mám pro vás ještě jednu smutnou zprávu IQ nikdy nebylo jedno číslo a neexistuje jeden výklad inteligence. Existuje tisíce studií, desetitisíce testů a každá studie i test považuje svou škálu hodnot a své poznatky k těm hodnotám. Proto poznáte průměrného jedince – takový se vytasí číslem a hned je jasné, že ani netuší, jaký test dělal a co to číslo znamená. Neexistuje žádná standardizovaná škála, ani studie – existují pouze kluby, školy, hnutí, … – které určují pro vstup nějaký test a škálu, ale samotný pojem IQ je jen dohad mezi inteligenty … Samozřejmě – školy, co požadují pro vstup nějaké hodnoty IQ testu, to nejsou běžné školy, o kterých jsem psal výše. Tam by mělo smysl řešit IQ. Aby bylo jasno – dítě bez vysoké inteligence se ve škole naučí matematický vzorec, aniž by podrobněji chápalo, jak funguje. Má pomůcku, nemusí být chytré. Dítě s vysokou inteligencí uvidí vzorec a hned ví výsledek, většinou komplexně chápe proč, jen to třeba neumí vysvětlit. Na hraně geniality se uvádí 3–7 % populace. Pro ně se opravdu školy nebudovaly…