Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.říjen 22:06

Prodávající si může nastavit cenu, jakou sám chce. Jestli ostatní koupí, to je na nich.
Příjde i na to, co tě vede, že má takovou cenu a ne takovou. Na stanovení ceny většiny věcí jsou tu odhadci a spousta výpočtu, která zohledňují všechny náležitosti, které s tím souvisí (a že jich může být vážně spousta).
Odhadci taky jedou podle určitých řekněme vzorců a faktů, ale výslednou cenu může udat každý jinou,
Podobně je to s hodnotami podniků, kde je to neuvěřitelně diskutabilní – ta „konečná“ prodejní cena a nakonec je to vždy spíš hlavně o dohodě mezi prodejcem a kupce. Při podnicích se ale musí zohlednit strašně moc věcí.
Při nemovitostech se toho taky zohledňuje víc. Celkový stav (vybavení), velikost, okolí, kvalita a komfrot, původní cena, opravy na nemovitosti, situace na trhu, různá poškození nebo naopak výhody nemovitosti a vlastně každý detail. V potaz se berou i věci jako třeba „pověst“ (v případě podniku tzv. goodwill, což umožní podnik prodat třeba i desetkár dráž). U nemovitostí to může být např. to, že ji vlastnil někdo slavný – tak to samozřejmě podstatně přidá na hodnotě. Nebo okolí a umístění nemovitsoti – zda je klidné, příjemné, strategické, krásný výhled atd.
Zkrátka: zohledňuje se do ceny vážně kdeco.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.říjen 22:08

Prodávající si může nastavit cenu, jakou sám chce. Jestli ostatní koupí, to je na nich.
Příjde i na to, co tě vede, že má takovou cenu a ne takovou. Na stanovení ceny většiny věcí jsou tu odhadci a spousta výpočtu, která zohledňují všechny náležitosti, které s tím souvisí (a že jich může být vážně spousta).
Odhadci taky jedou podle určitých řekněme vzorců a faktů, ale výslednou cenu může udat každý odhadce jinou, někdy i dost rozdílnou. Záleží, jak si to všechno propočítá, co vše vezme v potaz a jakou tomu a tomu přičte hodnotu. Mělo by to samozřejmě vyjít, co nejblíže reálně hodotě (potíž je, že nikdo neví jaká je u takových věcí zcela přesná reálná hodnota :)).
Podobně je to s hodnotami podniků, kde je to neuvěřitelně diskutabilní – ta „konečná“ prodejní cena a nakonec je to vždy spíš hlavně o dohodě mezi prodejcem a kupce. Při podnicích se ale musí zohlednit strašně moc věcí.
Při nemovitostech se toho taky zohledňuje víc. Celkový stav (vybavení), velikost, okolí, kvalita a komfrot, původní cena, opravy na nemovitosti, situace na trhu, různá poškození nebo naopak výhody nemovitosti a vlastně každý detail. V potaz se berou i věci jako třeba „pověst“ (v případě podniku tzv. goodwill, což umožní podnik prodat třeba i desetkár dráž). U nemovitostí to může být např. to, že ji vlastnil někdo slavný – tak to samozřejmě podstatně přidá na hodnotě. Nebo okolí a umístění nemovitsoti – zda je klidné, příjemné, strategické, krásný výhled atd.
Zkrátka: zohledňuje se do ceny vážně kdeco.