Odpověděl/a – 16.říjen 22:06
Prodávající si může nastavit cenu, jakou sám chce. Jestli ostatní
koupí, to je na nich.
Příjde i na to, co tě vede, že má takovou cenu a ne takovou. Na stanovení
ceny většiny věcí jsou tu odhadci a spousta výpočtu, která zohledňují
všechny náležitosti, které s tím souvisí (a že jich může být vážně
spousta).
Odhadci taky jedou podle určitých řekněme vzorců a faktů, ale výslednou
cenu může udat každý jinou,
Podobně je to s hodnotami podniků, kde je to neuvěřitelně
diskutabilní – ta „konečná“ prodejní cena a nakonec je to vždy
spíš hlavně o dohodě mezi prodejcem a kupce. Při podnicích se ale musí
zohlednit strašně moc věcí.
Při nemovitostech se toho taky zohledňuje víc. Celkový stav (vybavení),
velikost, okolí, kvalita a komfrot, původní cena, opravy na nemovitosti,
situace na trhu, různá poškození nebo naopak výhody nemovitosti a vlastně
každý detail. V potaz se berou i věci jako třeba „pověst“
(v případě podniku tzv. goodwill, což umožní podnik prodat třeba
i desetkár dráž). U nemovitostí to může být např. to, že ji vlastnil
někdo slavný – tak to samozřejmě podstatně přidá na hodnotě. Nebo
okolí a umístění nemovitsoti – zda je klidné, příjemné, strategické,
krásný výhled atd.
Zkrátka: zohledňuje se do ceny vážně kdeco.
Odpověděl/a – 16.říjen 22:08
Prodávající si může nastavit cenu, jakou sám chce. Jestli ostatní
koupí, to je na nich.
Příjde i na to, co tě vede, že má takovou cenu a ne takovou. Na stanovení
ceny většiny věcí jsou tu odhadci a spousta výpočtu, která zohledňují
všechny náležitosti, které s tím souvisí (a že jich může být vážně
spousta).
Odhadci taky jedou podle určitých řekněme vzorců a faktů, ale výslednou
cenu může udat každý odhadce jinou, někdy i dost rozdílnou. Záleží,
jak si to všechno propočítá, co vše vezme v potaz a jakou tomu a tomu
přičte hodnotu. Mělo by to samozřejmě vyjít, co nejblíže reálně
hodotě (potíž je, že nikdo neví jaká je u takových věcí zcela přesná
reálná hodnota :)).
Podobně je to s hodnotami podniků, kde je to neuvěřitelně
diskutabilní – ta „konečná“ prodejní cena a nakonec je to vždy
spíš hlavně o dohodě mezi prodejcem a kupce. Při podnicích se ale musí
zohlednit strašně moc věcí.
Při nemovitostech se toho taky zohledňuje víc. Celkový stav (vybavení),
velikost, okolí, kvalita a komfrot, původní cena, opravy na nemovitosti,
situace na trhu, různá poškození nebo naopak výhody nemovitosti a vlastně
každý detail. V potaz se berou i věci jako třeba „pověst“
(v případě podniku tzv. goodwill, což umožní podnik prodat třeba
i desetkár dráž). U nemovitostí to může být např. to, že ji vlastnil
někdo slavný – tak to samozřejmě podstatně přidá na hodnotě. Nebo
okolí a umístění nemovitsoti – zda je klidné, příjemné, strategické,
krásný výhled atd.
Zkrátka: zohledňuje se do ceny vážně kdeco.