Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.červenec 8:31

1000 shlédnutí je u PPC reklamních systémů zadarmo. Neplatí se totiž za zobrazení reklamy, ale za kliknutí na ni. PPC = PAY PER CLICK, a používá ten model Google Ads, Seznam.cz Sklik ale i třeba Facebook Ads

Teprve kliknutí na reklamu se u modelu PPC považuje za doklad toho že reklama uživatele zaujala a teprve za to se platí. Z pohledu zadavatele reklamy je toto velmi férová a výhodná cenová politika, protože provozovatel systému tím není motivován k zobrazování vaší reklamy komukoliv, ale převážně těm skupinám uživatelů, které by co nejpravděpodobněji mohl obsah vaší reklamy skutečně zajímat. Právě v této motivaci tkví obrovská efektivita PPC systému.

Na trhu jsou ale i menší reklamky a ty aby si zajistili zisk obvykle cestou PPC modelu nejdou a nechávají si bohužel platit i za pouhé zobrazení reklamy, bez ohledu na cílení, bez ohledu na to zda vůbec někoho reklama zajímala, úspěšnost takové kampaně je ale potom prakticky nulová pokud není vaším cílem skutečně oslovit co nejširší masy bez jakéhokoliv zacílení na věkovou skupinu, pohlaví, lokalitu, zájmy, úroveň vzdělání, profesi atd…

Cenu však nelze určit přesně, u PPC systému je cena dynamická, mění se podle toho kdo jiný má o zobrazení reklamy se stejným tématem zájem a kolik on je ochoten zaplatit za proklik. Je zřejmé, že kdo dá víc, toho reklamu se provozovatel reklamního systému snaží zobrazovat častěji aby on sám si více vidělal (pamatujte, je placen jen za proklik, cena prokliku je pro něj velmi motivační), takže obecně čím víc dáte za každý proklik, tím víc se bude snažit vaší reklamu zobrazovat což může dát třeba na 100 prokliků i sto tisíc zobrazení v závislosti na míře úspěšnosti zacílení (to už však je spíš problém provozovatele systému a ten je motivován k tomu aby byla co nejvyšší, používá k tomu sofistikované metody dedukce parametrů návštěvníka, umělou inteligenci, cokoli jen aby úspěšnost proměny zobrazeni v placený proklik zajistil co nejvyšší).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.červenec 8:35

1000 shlédnutí je u PPC reklamních systémů zadarmo. Neplatí se totiž za zobrazení reklamy, ale za kliknutí na ni. PPC = PAY PER CLICK, a používá ten model Google Ads, Seznam.cz Sklik ale i třeba Facebook Ads

Teprve kliknutí na reklamu se u modelu PPC považuje za doklad toho že reklama uživatele zaujala a teprve za to se platí. Z pohledu zadavatele reklamy je toto velmi férová a výhodná cenová politika, protože provozovatel systému tím není motivován k zobrazování vaší reklamy komukoliv, ale převážně těm skupinám uživatelů, které by co nejpravděpodobněji mohl obsah vaší reklamy skutečně zajímat. Právě v této motivaci tkví obrovská efektivita PPC systému.

Na trhu jsou ale i menší reklamky a ty aby si zajistili zisk obvykle cestou PPC modelu nejdou a nechávají si bohužel platit i za pouhé zobrazení reklamy, bez ohledu na cílení, bez ohledu na to zda vůbec někoho reklama zajímala, úspěšnost takové kampaně je ale potom prakticky nulová pokud není vaším cílem skutečně oslovit co nejširší masy bez jakéhokoliv zacílení na věkovou skupinu, pohlaví, lokalitu, zájmy, úroveň vzdělání, profesi atd…

Cenu však nelze určit přesně, u PPC systému je cena dynamická, mění se podle toho kdo jiný má o zobrazení reklamy se stejným tématem zájem a kolik on je ochoten zaplatit za proklik. Je zřejmé, že kdo dá víc, toho reklamu se provozovatel reklamního systému snaží zobrazovat častěji aby on sám si více vydělal (pamatujte, je placen až za proklik, takže výše nabídnuté ceny prokliku je pro něj velmi motivační), takže obecně čím víc dáte za každý proklik, tím víc se bude snažit vaší reklamu zobrazovat což může dát třeba na 100 prokliků i sto tisíc zobrazení v závislosti právě na kvalitě zacílení (to už však je spíš problém provozovatele systému a ten je motivován k tomu, aby zacílení bylo co nejlepší, protože kdyby nebylo, musel by na těch 100 prokliků zobrazit reklamu mnohem vícekrát za stejné peníze).