Odpověděl/a – 6.červenec 9:48
I když se zrovna přes řidítka nejde, tak ta fyzika funguje v menší míře i při méně intenzivním brzdění, tzn. většina hmotnosti motorky i s jezdcem, resp. těžiště celé soustavy, se posouvá silně směrem k přednímu kolu, jinými slovy brzdný účinek zadního kola je slabý. No a to už nemáš polovinu styčné plochy s vozovkou, že? Zvláště když přední pneu motorky je daleko uzší než zadní.
Odpověděl/a – 6.červenec 9:49
I když se zrovna přes řidítka nejde, tak ta fyzika funguje v menší míře i při méně intenzivním brzdění, tzn. většina hmotnosti motorky i s jezdcem, resp. těžiště celé soustavy, se posouvá silně směrem k přednímu kolu, jinými slovy brzdný účinek zadního kola je slabý. No a to už nemáš polovinu styčné plochy s vozovkou oproti dvoustopému autu, že? Zvláště když přední pneu motorky je daleko uzší než zadní.