Avatar uživatele
Kepler

Proč mají motorky většinou delší brzdnou dráhu než auta?

Přece i nejtěžší motorka má jen 1/5 hmotnosti auta i když na kolech má ale jen polovinu styčné plochy s vozovkou. Když se se za to opravdu chytne, tak letí přes řídítka. Je to normální i na sportovních kolech.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, anonym před 1361 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Jo, opravdu? Možná proto, že na motorce na rozdíl od auta ještě pořád MUSÍŠ umět brzdit. https://motohou­se.cz/auto-vs-motorka-aneb-rozhovor-o-brzdach/ ;) :D

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cochee

I když se zrovna přes řidítka nejde, tak ta fyzika funguje v menší míře i při méně intenzivním brzdění, tzn. většina hmotnosti motorky i s jezdcem, resp. těžiště celé soustavy, se posouvá silně směrem k přednímu kolu, jinými slovy brzdný účinek zadního kola je slabý. No a to už nemáš polovinu styčné plochy s vozovkou oproti dvoustopému autu, že? Zvláště když přední pneu motorky je daleko uzší než zadní.

Upravil/a: cochee

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kryšpín

Záleží jak umí využít přední brzdu, jinak zabrzdí Valentino Rossi a jinak český pepík co honí machra s vykuchaným tlumičem, rovněž je reakční dráha a brzdná dráha, reakce řidičů je čím dál lepší a kratší / je to dílo her na počítači /, ale vyhodnocení situace daleko více horší.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
xiperio

Píšete, že většinou. Asi proto, že většinou motorkáři, aby neletěli přes řídítka, tak na to tak nešlapou. Ale nech se vyjádří motorkáři.

před 1361 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava