Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 14:15

Samozřejmě Karel IV., který zvítězil v anketě Největší Čech.

Stejně jeho syn Václav IV. byl vzdělaný, ale jen teoreticky, neuměl vládnout.

Zikmund, Lucemburský, Habsburkové – Rudlof II , Ferdinad II, Jlosef II, Karel I. .

Nevzdělané či méně vzdělané si neuvědomuji, měla jsem pocit, že to byl Václav II. takže jsem ověřovala.

„Václav uměl číst líp než jeho současníci? Ne, neuměl. Neuměl číst vůbec. Z dnešního hlediska byl negramotný. Musel mít ale nadprůměrnou paměť. „Božská moc udělila mu takovou milost, že ačkoli neznal základů písma, přece moudřeji a jasněji než ostatní rozuměl celku i jednotlivostem z toho, co náhodou slyšel z knihy Boží nebo z jiných umění, a porozuměv tomu trvale si to pamatoval.“ Co slyšel z knihy Boží (tedy z Bible) nebo z jiných umění, tedy z jiných knih…“ atd.

https://dvojka­.rozhlas.cz/95-schuzka-chorobopis-krale-vaclava-ii-7943049

Z toho plyne, že se nedá vzdělání posuzovat dnešníma očima, jak už na to ppukazoval František Palacký ve svých Dějinách.

I dnes se potvrrzuje, že vzdělání není vše, ale moudrost a inteligence, škola života někdy hrají větší roli Je to samouzřejmě individuální.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 15:23

Zmiňuji jen krále. Určitě bez vzdělání byli i první „vládci“, protože většina společnosti byla negramotná, Ke změně došlo se šířením křesťanství, vzděláváním v klášterech – mniši a kněží byli vzdělání, opisovali knihy. O vzdělání dětí a vnuků se zasloužíla pozdější sv. Ludmila.

Samozřejmě Karel IV., který zvítězil v anketě Největší Čech.

Stejně jeho syn Václav IV. byl vzdělaný, ale jen teoreticky, neuměl vládnout.

Zikmund, Lucemburský, Habsburkové – Rudlof II , Ferdinad II, Jlosef II, Karel I. .

Nevzdělané či méně vzdělané si neuvědomuji, měla jsem pocit, že to byl Václav II. takže jsem ověřovala.

„Václav uměl číst líp než jeho současníci? Ne, neuměl. Neuměl číst vůbec. Z dnešního hlediska byl negramotný. Musel mít ale nadprůměrnou paměť. „Božská moc udělila mu takovou milost, že ačkoli neznal základů písma, přece moudřeji a jasněji než ostatní rozuměl celku i jednotlivostem z toho, co náhodou slyšel z knihy Boží nebo z jiných umění, a porozuměv tomu trvale si to pamatoval.“ Co slyšel z knihy Boží (tedy z Bible) nebo z jiných umění, tedy z jiných knih…“ atd.

https://dvojka­.rozhlas.cz/95-schuzka-chorobopis-krale-vaclava-ii-7943049


Z toho plyne, že se nedá vzdělání posuzovat dnešníma očima, jak už na to ppukazoval František Palacký ve svých Dějinách.

I dnes se potvrrzuje, že vzdělání není vše, ale moudrost a inteligence, škola života někdy hrají větší roli Je to samouzřejmě individuální.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 15:42

Zmiňuji jen krále. Určitě bez vzdělání byli i první „vládci“, protože většina společnosti byla negramotná, Ke změně došlo se šířením křesťanství, vzděláváním v klášterech – mniši a kněží byli vzdělání, opisovali knihy. O vzdělání dětí a vnuků se zasloužíla pozdější sv. Ludmila.

Přemysl Otakar II také měl dobré vzdělání,

Samozřejmě Karel IV., který zvítězil v anketě Největší Čech.

Stejně jeho syn Václav IV. byl vzdělaný, ale jen teoreticky, neuměl vládnout.

Zikmund, Lucemburský, Habsburkové – Rudlof II , Ferdinad II, Jlosef II, Karel I. .

Nevzdělané či méně vzdělané si neuvědomuji, měla jsem pocit, že to byl Václav II. takže jsem ověřovala.

„Václav uměl číst líp než jeho současníci? Ne, neuměl. Neuměl číst vůbec. Z dnešního hlediska byl negramotný. Musel mít ale nadprůměrnou paměť. „Božská moc udělila mu takovou milost, že ačkoli neznal základů písma, přece moudřeji a jasněji než ostatní rozuměl celku i jednotlivostem z toho, co náhodou slyšel z knihy Boží nebo z jiných umění, a porozuměv tomu trvale si to pamatoval.“ Co slyšel z knihy Boží (tedy z Bible) nebo z jiných umění, tedy z jiných knih…“ atd.

https://dvojka­.rozhlas.cz/95-schuzka-chorobopis-krale-vaclava-ii-7943049


Z toho plyne, že se nedá vzdělání posuzovat dnešníma očima, jak už na to ppukazoval František Palacký ve svých Dějinách.

I dnes se potvrrzuje, že vzdělání není vše, ale moudrost a inteligence, škola života někdy hrají větší roli Je to samouzřejmě individuální.