Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.září 12:23

Třeba rozhodování při nákupu. I když vždy nejde jen o rychlost, ale myslím si, že reakce bude podobná, , jak je možné si přečíst.
-----.

„Když jdeme nakupovat, náš mozek nás doprovází. Jakmile vstoupíme do obchodu, předmět, který chceme koupit, nás přitahuje, zatímco jeho cena nás odrazuje. Zakoupení zboží nám působí radost, zatímco potenciální bolest je spojena s finančním výdajem,“ vysvětluje Gabriela Pravettoniová z Milánské státní univerzity.

Studie provedené za použití funkční magnetické rezonance ukazují, že preference jednoho zboží je spojena s aktivací hluboké struktury našeho mozku nazývané nucleus accumbens. Ta hraje důležitou roli v mechanismech odměny a radosti, zatímco pohled na cenu je spojen s aktivací části mozku nazývané insula, která reaguje na nepříjemné stimuly.

„Jestliže se insula intenzivně aktivuje, je velmi pravděpodobné, že si výrobek nekoupíme, protože náš mozek je velmi nešťastný, že musíme vydat peníze,“ cituje Pravettoniovou deník La Repubblica.

Chování mozku při nakupování se liší podle pohlaví i věku. „Muž nakupuje, protože má potřebu určitého produktu, při nakupování má racionální přístup a po něm cítí určité průměrné uspokojení. Naopak žena většinou spojuje fáze nakupování s aspekty emotivního typu: nakupování je pro ni více touhou než potřebou,“ vysvětluje Pravettoniová. "Tyto rozdíly závisejí i na tom, že ženy mají větší množství zrcadlových neuronů, které přispívají k empatickému chování. Proto jsou citlivější k reklamě.

Svou roli hraje i věk: v dospělosti a ve zralém věku jsme nepochybně vybíravější a při výběru zboží více uvažujeme. V době dospívání nakupujeme překotněji," vysvětluje Pravettoniová."

https://www.ty­den.cz/studie-co-se-deje-v-mozku-pri-nakupovani_372085­.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.září 13:54

Třeba rozhodování při nákupu. I když vždy nejde jen o rychlost, ale myslím si, že reakce bude podobná, , jak je možné si přečíst.
-----.

„Když jdeme nakupovat, náš mozek nás doprovází. Jakmile vstoupíme do obchodu, předmět, který chceme koupit, nás přitahuje, zatímco jeho cena nás odrazuje. Zakoupení zboží nám působí radost, zatímco potenciální bolest je spojena s finančním výdajem,“ vysvětluje Gabriela Pravettoniová z Milánské státní univerzity.

Studie provedené za použití funkční magnetické rezonance ukazují, že preference jednoho zboží je spojena s aktivací hluboké struktury našeho mozku nazývané nucleus accumbens. Ta hraje důležitou roli v mechanismech odměny a radosti, zatímco pohled na cenu je spojen s aktivací části mozku nazývané insula, která reaguje na nepříjemné stimuly.

„Jestliže se insula intenzivně aktivuje, je velmi pravděpodobné, že si výrobek nekoupíme, protože náš mozek je velmi nešťastný, že musíme vydat peníze,“ cituje Pravettoniovou deník La Repubblica.

Chování mozku při nakupování se liší podle pohlaví i věku. „Muž nakupuje, protože má potřebu určitého produktu, při nakupování má racionální přístup a po něm cítí určité průměrné uspokojení. Naopak žena většinou spojuje fáze nakupování s aspekty emotivního typu: nakupování je pro ni více touhou než potřebou,“ vysvětluje Pravettoniová. "Tyto rozdíly závisejí i na tom, že ženy mají větší množství zrcadlových neuronů, které přispívají k empatickému chování. Proto jsou citlivější k reklamě.

Svou roli hraje i věk: v dospělosti a ve zralém věku jsme nepochybně vybíravější a při výběru zboží více uvažujeme. V době dospívání nakupujeme překotněji," vysvětluje Pravettoniová."

https://www.ty­den.cz/studie-co-se-deje-v-mozku-pri-nakupovani_372085­.html

Tento typ rozhodování hraje důležitou roli v mechanismech odměny, potěšen uvedený , smíchu, závislosti, agrese, strachu, a také placebo efektu.

"Jinak při rozhodování hraje roli tzv. limbický systém,
Inkognitivní zkreslení (zkratky), která mozku umožňují se rychleji rozhodovat.

Některé výzkumy však zašly ještě dál a naznačují, že celý proces rozhodování je možná ve skutečnosti nevědomý a informace o tom, jak se náš mozek rozhodl, se do vědomí dostávají až po 7–10 vteřinách. Poté následuje racionalizace a hledání argumentů pro toto rozhodnutí.

My tak máme pocit, že jsme se právě rozhodli na základě logických důvodů, ale přitom se náš mozek rozhodl bez našeho vědomí již o několik sekund dříve."

http://www.mit­vsehotovo.cz/2016/11/­kdo-za-vas-rozhoduje/

Náš racionální mozek není dobrý ani tak v dělání logických rozhodnutí, jako v racionalizovaní toho, co už emoční mozek rozhodl. B

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.září 9:21

Třeba rozhodování při nákupu. I když vždy nejde jen o rychlost, ale myslím si, že reakce bude podobná, , jak je možné si přečíst.
-----.

„Když jdeme nakupovat, náš mozek nás doprovází. Jakmile vstoupíme do obchodu, předmět, který chceme koupit, nás přitahuje, zatímco jeho cena nás odrazuje. Zakoupení zboží nám působí radost, zatímco potenciální bolest je spojena s finančním výdajem,“ vysvětluje Gabriela Pravettoniová z Milánské státní univerzity.

Studie provedené za použití funkční magnetické rezonance ukazují, že preference jednoho zboží je spojena s aktivací hluboké struktury našeho mozku nazývané nucleus accumbens. Ta hraje důležitou roli v mechanismech odměny a radosti, zatímco pohled na cenu je spojen s aktivací části mozku nazývané insula, která reaguje na nepříjemné stimuly.

„Jestliže se insula intenzivně aktivuje, je velmi pravděpodobné, že si výrobek nekoupíme, protože náš mozek je velmi nešťastný, že musíme vydat peníze,“ cituje Pravettoniovou deník La Repubblica.

Chování mozku při nakupování se liší podle pohlaví i věku. „Muž nakupuje, protože má potřebu určitého produktu, při nakupování má racionální přístup a po něm cítí určité průměrné uspokojení. Naopak žena většinou spojuje fáze nakupování s aspekty emotivního typu: nakupování je pro ni více touhou než potřebou,“ vysvětluje Pravettoniová. "Tyto rozdíly závisejí i na tom, že ženy mají větší množství zrcadlových neuronů, které přispívají k empatickému chování. Proto jsou citlivější k reklamě.

Svou roli hraje i věk: v dospělosti a ve zralém věku jsme nepochybně vybíravější a při výběru zboží více uvažujeme. V době dospívání nakupujeme překotněji," vysvětluje Pravettoniová."

https://www.ty­den.cz/studie-co-se-deje-v-mozku-pri-nakupovani_372085­.html

Tento typ rozhodování hraje důležitou roli v mechanismech odměny, potěšení, , smíchu, závislosti, agrese, strachu, a také placebo efektu.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Nucleus_ac­cumbens

"Jinak při rozhodování hraje roli tzv. limbický systém,
Inkognitivní zkreslení (zkratky), která mozku umožňují se rychleji rozhodovat.

Některé výzkumy však zašly ještě dál a naznačují, že celý proces rozhodování je možná ve skutečnosti nevědomý a informace o tom, jak se náš mozek rozhodl, se do vědomí dostávají až po 7–10 vteřinách. Poté následuje racionalizace a hledání argumentů pro toto rozhodnutí.

My tak máme pocit, že jsme se právě rozhodli na základě logických důvodů, ale přitom se náš mozek rozhodl bez našeho vědomí již o několik sekund dříve.

Náš racionální mozek není dobrý ani tak v dělání logických rozhodnutí, jako v racionalizovaní toho, co už emoční mozek rozhodl."

http://www.mit­vsehotovo.cz/2016/11/­kdo-za-vas-rozhoduje/