Odpověděl/a – 21.srpen 23:04
Chlazení motoru chladičem umístěným v masce vozidla je
nejúčinnější, protože takto umístěným chladičem protéká velký objem
neohřátého vzduchu z atmosféry.
Existuje i umístění chladičů v zadní části auta v blízkosti
blatníků u motoru ( např.: naše Škoda 100), ovšem toto řešení není
tolik účinné, protože chladicí vzduch musí nejprve obtécti karoserii
vozidla a teprve pak vstupuje menším otvorem v boku auta k chladiči, který
je ještě mírně ohříván sálavým teplem od horkého motoru.
Jinak má ale chladič umístěný vpředu u vozidla s motorem vzadu spíše
nevýhody: dlouhé vedení chladicí vody přes celou délku auta= vyšší
objem vody v systému= vyšší váha , vyšší tepelná setrvačnost
v soustavě, apod.
Supersport bych si koupil, protože mám rád rychlá auta a naštval bych
sousedy
Odpověděl/a – 21.srpen 23:06
Chlazení motoru chladičem umístěným v masce vozidla je
nejúčinnější, protože takto umístěným chladičem protéká velký objem
neohřátého vzduchu z atmosféry.
Existuje i umístění chladičů v zadní části auta v blízkosti
blatníků u motoru ( např.: naše Škoda 100), ovšem toto řešení není
tolik účinné, protože chladicí vzduch musí nejprve obtécti karoserii
vozidla a teprve pak vstupuje menším otvorem v boku auta k chladiči, který
je ještě mírně ohříván sálavým teplem od horkého motoru.
Jinak má ale chladič umístěný vpředu u vozidla s motorem vzadu spíše
nevýhody: dlouhé vedení chladicí vody přes celou délku auta= vyšší
objem vody v systému= vyšší váha , vyšší tepelná setrvačnost
v soustavě, apod.
Supersport bych si koupil, protože mám rád rychlá auta a naštval bych
sousedy